Praeitais metais britų dizaino bendrovė „Design Q“ pasiūlė oro bendrovėms keleivius skraidinti kaip kariniuose lėktuvuose. Kompanijos atstovai teigia, kad reikia pamiršti komfortą, kai kalbame apie pigius skrydžius.
„Mes suprantame, kad dalis keleivių nebus patenkinti tokia sėdėjimo sistema lėktuvuose, tačiau jie taip pat turi suprasti, kad jie skrenda pigiomis bendrovėmis, todėl negali reikalauti verslo klasės aptarnavimo“. Įdiegus tokią sistemą lėktuvuose keleivių skaičių galima būtų padidinti net iki 50 procentų, o kainą sumažinti iki 30 procentų. Tačiau šios idėjos priešininkai mano kitaip: „Niekas nenori skristi kaip tuno skardinėje ir jausti kiekvieną lėktuvo judesį“. Tenka pritarti priešininkams, juolab, kad pats šį konceptą pasiūliusios kompanijos vadovas teigia, kad toks sėdėjimo modelis yra tinkamas kelionei, trunkančiai iki 2 valandų.
Dar prieš keletą metų Vokietijos oro linijų milžinė Lufthansa pradėjo ieškoti patogių sprendimų savo klientų atžvilgiu. Matyt šią idėją pasiūliusi bendrovė buvo įkvėpta fantastinių filmų, kur skraidymo aparatuose būdavo įrengtos miego kapsulės.
Kompanijos atstovai teigia, kad toks sprendimas nors ir ženkliai nepadidins keleivių vietos lėktuve, tačiau skrydis taptų žymiai patogesniu, bei lėktuvo įrengimas taptų pigesnis. Dėl patogumo tenka sutikti, nes daugelis skraidančiųjų teigia, kad miegoti lėktuve, ypač kai kalbame apie ilgai trunkančius skrydžius, yra labai nepatogu. Tačiau ar toks sprendimas yra tinkamas, kai kalbama apie neilgai trunkančias kelionės? Laikas parodys, nes informacijos apie šį projektą beveik nėra.
Vienas JAV dizaineris pasiūlė nekurti naujų idėjų, o tobulinti esamas sėdėjimo sistemas, praktiškai išnaudojant vietą lėktuve. Jis pasiūlė panaikinti dabar esančias daiktų talpyklas po keleivių sėdynėmis ir įrengti kėdes, kurios primintų ameriekiečių dievinamus „tingiuosius“ fotelius, kuriuose yra pakeliama kojų platforma. Tad tinkamai išdėsčius tokio tipo krėslus, kiekvienas keleivis galės tiek patogiai sėdėti,tiek pailsėti, pakankamai daug atlenkdamas atlošą ir pakeldamas kojas [kitaip tariant vietos gal ir nedaug, tačiau kūnas galės atsipalaiduoti]. Iškart kyla klausimas, kur dėti rankinį bagažą, jeigu visas viršuje netilps. Na, bet mes šią idėją laikome viena realiausių.
Naujosios Zelandijos oro skrydžių bendrovė „Air New Zeleand“ šių metų pradžioje išplatino pranešimą, kuriame nurodo, kad nuo šių metų lapkričio keleiviai turės daugiau komforto kompanijos lėktuvuose dėl patobulintos sėdėjimo sistemos. „Skytech“ sėdynės bus skirtos trims keleiviams ir savo pločiu bus lygi įprastai sofai.
Panašiai kaip prieš tai minėtas konceptas, čia bus naudojamos kojoms skirtos platformos, kurios esant reikalui bus pakeltos tiek, kad „Skytech“ sėdynės taip tarsi įprasta lova. Žinoma norint naudotis šia galimybe jums reikia turėti visas tris sėdynes, tačiau kompanijos atstovai teigia, kad jeigu skrenda pora, jie trečią sėdynę galės nusipirkti už pusę kainos. Toks sprendimas yra išties svekintinas.
Turėkite omeny, kad ši „lova“ nėra pritaikyta aukštiems keleiviams – apie 1,4 metrų ilgio, tad teks šiek tiek susiriesti, jeigu nenorite kabančių kojų. Visgi tai itin džiugus sprendimas, kai kalbame apie didesnį komfortą lėktuvuose.