„Airbus“ pradeda gaminti „A330-800neo“ ir „A330-900neo“ lėktuvių modelius, tapsiančius dviem naujais orlaivių šeimos nariais. Juose bus montuojami naujausios kartos „Rolls-Royce Trent 7000“ varikliai, patobulinta aerodinamika ir pristatytos naujos kabinos savybės. Naujojo „A330neo“ modelio kuro sąnaudos sumažintos 14 proc. vienai vietai, todėl šis modelis – rentabiliausias vidutinių nuotolių plataus korpuso orlaivis rinkoje.
„Naujasis modelis – labai svarbus papildymas įmonių grupėje. Tai vienas patikimiausių ir efektyviausių kada nors gamintų komercinių orlaivių. Klientams jis labai patinka. Priėmę sprendimą pradėti naudoti naujus lėktuvo variklius, užsitikrinome, kad „A330“ dar daug metų išliktų rinkos lyderiu“, – sako Tomas Endersas, „Airbus“ grupės generalinis direktorius.
Be naujų variklių, „A330neo“ pristato ir kitas papildomas naujoves, pavyzdžiui, aerodinamiką patobulinti leido naujieji, pagal „A350 XWB“ modelį pagaminti sparnų galiukai, didesnis sparnų mojis ir naujosios variklio atramos. Lakūnams bus naudingos naujausios kartos kabinų sistemos – jau ir taip itin patogi „A330“ kabina bus dar labiau optimizuota sumontavus iki dešimties papildomų 18 colių pločio sėdynių.
Nebuvo pamiršti ir keleiviai. Jie galės mėgautis 21 amžiaus skrydžiais su ketvirtos kartos „In Flight Entertainment“ pramogomis skrydžio metu (3D filmais), jaukiu apšvietimu ir plačiomis ryšio galimybėmis. Be didesnės kuro ekonomijos, „A330neo“ naudotojai galės džiaugtis 400 jūrmylių padidėjusiu skraidymo nuotoliu ir visais kitais įprastais „Airbus“ lėktuvų eksploataciniais privalumais.
„A330neo“ – logiška mūsų patikimos ir universalios „A330“ orlaivių šeimos evoliucija. Tai optimalus sprendimas viso pasaulio avialinijoms, norinčioms sumažinti kuro ir veiklos sąnaudas ir kartu pasiūlyti didžiausią šioje klasėje komfortą savo keleiviams“, – sako Fabrice Brégieras, „Airbus“ prezidentas ir generalinis direktorius.
Jo teigimu, yra matomas didelis „A330neo“ potencialas rinkoje, ir, kaip ir jo mažesniojo broliuko, rinkos lyderio „A320neo“ atveju, tikima, kad naujasis orlaivis bus sėkmingas vidutinio nuotolio orlaivių segmente. Įmonė ir vėl optimizuoja plačiai naudojamą ir puikiai vertinamą orlaivį – pasitelkus paskutines inovacijas ir technologines naujoves jis tampa dar efektyvesnis.
„A330neo“ sukūrimo išlaidos bus patiriamos nuo 2015 iki 2017 m., „Airbus“ grupės 2015 m. pardavimų grąža sumažės apie 70 bazės taškų, tačiau įmonės ekonominis modelis vertinamas labai gerai. Kai „A330neo“ bus pradėtas naudoti, jis ir toliau užtikrins reikšmingą įmonių grupės pajamų dalį. „A330neo“ bus pradėtas tiekti paskutiniais 2017 m. mėnesiais.