Besivystančios rinkos ir urbanizacija skatina orlaivių eismo intensyvėjimą. Šiandien lėktuvais keliauja po 3 milijardus keleivių, pergabenama po 50 milijonų tonų krovinių per metus. Skaičiuojama, kad aviacijos sektoriaus poveikis pasaulinei ekonomikai kasmet sudaro maždaug 2,4 trilijono JAV dolerių. Šiandien aviacija yra tokia neatskiriama darbo, komercijos ir tarptautinės prekybos dalis, kad ji tapo tiesiog būtinybe.
„Aviacijos augimo tempai yra įspūdingi, o mūsų naujausios prognozės patvirtina, kad šis augimas – ilgalaikis. Nors aviacijos prasme tokie brandūs regionai kaip Europa ir Šiaurės Amerika augs toliau, Azija ir besivystančios rinkos išsiskirs dinamine raida. Tokią augimo tendenciją patvirtina ir tai, kad pagal vietinių maršrutų skaičių Kinija per ateinančius 10 metų taps didžiausia aviacijos rinka pasaulyje“, – teigia bendrovės „Airbus“ veiklos direktorius ir klientų aptarnavimo skyriaus vadovas Johnas Leahy.
Anot bendrovės „Airbus“ pasaulinės rinkos prognozės, per ateinančius 20 metų keleivinio transporto srautai kasmet augs po 4,7 proc. ir dėl to reikės sukonstruoti apie 31 400 naujų (ne mažesnių kaip 100 vietų) keleivinių ir krovininių orlaivių, kurių kaina sieks 4,6 trilijono JAV dolerių. Iki 2033 m. keleivinių ir krovininių orlaivių flotilė išaugs nuo 18 500 iki 37 500, t. y. beveik 19 000 orlaivių. Apie 12 400 senesnių ir daugiau kuro suvartojančių keleivinių ir krovininių orlaivių bus nurašyti.
Ekonomikos augimo tempai tokiose besivystančiose rinkose kaip Azija, Lotynų Amerika, Afrika ir Vidurio Rytai yra didesni nei ekonomikos požiūriu labiau išsivysčiusiuose regionuose. Be kitokių reikšmingų dalykų, tai lemia, kad iki 2033 m. viduriniosios klasės gyventojų skaičius turėtų išaugti keturgubai Azijos šalyse, o visame pasaulyje – nuo 33 proc. iki 63 proc. visų gyventojų. Didėjant urbanizacijai ir turto koncentracijai, aviacijos didmiesčių skaičius visame pasaulyje išaugs dvigubai ir pasieks 91. Šie miestai taps centrais, kuriuose bus sukuriama daugiausiai turto pasaulyje, juose bus sutelkta 35 proc. pasaulio BVP, per juos bus nukreipta 95 proc. tolimųjų skrydžių.
Išsivysčiusiose šalyse tarptautiniai transporto srautai didės sparčiausiai. Besivystančios ekonomikos šalyse – Lotynų Amerikoje, Afrikoje ir Ramiojo Vandenyno regiono Azijos šalyse – sparčiau augs regioninio ir vietinio transporto apimtys. Pavyzdžiui, didinant maršrutų skaičių ir oro transporto prieinamumą, bus pasiekta, kad iki 2033 m. Indijoje bus užfiksuoti sparčiausiai augantys vietinių skrydžių srautai, o šalis taps viena iš 10 didžiausių rinkų.
„Airbus“ prognozuoja, kad tendencija konstruoti didesnius modelius išliks, nes orlaiviai skraido tolimaisiais maršrutais ir aptarnauja vis daugiau regioninių ir vietos sektorių. Per ateinančius 20 metų prireiks beveik 9 300 plataus korpuso keleivinių ir krovininių orlaivių, kurių kaina gali siekti 2,5 trilijono JAV dolerių. Tai yra 30 proc. visų naujų orlaivių, kurie bus pateikti rinkai prognozuojamuoju laikotarpiu, o jų kaina sudaro 55 proc. šių orlaivių vertės.
„Matome, kad tokių plataus korpuso dvynių, kaip mūsiškiai „A350 XWB“ ir „A330neo“, paklausa auga itin greitai. Šių naujos kartos orlaivių paklausa greičiausiai viršis pasiūlą, ypač 2017–2022 m. ir vėlesniu laikotarpiu, todėl, savaime suprantama, mes svarstome galimybę padidinti šių modelių gamybos apimtis“, – sako Johnas Leahy. Pirmasis „A350 XWB“ bus pristatytas vėliau šiais metais, pirmasis „A330neo“ – 2017 m.
Plataus korpuso orlaivių paklausą sudaro apie 7 800 du keleivių praėjimo takus turinčių orlaivių, kuriuose įrengta nuo 250 iki 400 vietų, ir maždaug 1 500 itin didelių orlaivių, turinčių po 400 vietų ir skirtų skraidyti maršrutais, kuriuose eismas yra intensyviausias. Turint omenyje didesnį nei vidutinis gyventojų skaičiaus augimą ir jų susitelkimą didmiesčiuose bei šalia jų, atitinkamai beveik pusė naujų keleivinių plataus korpuso orlaivių bus pristatyta oro linijoms, esančioms Azijos ir Ramiojo Vandenyno regione, po to Vidurio Rytuose (16 proc.), Europoje (15 proc.) ir Šiaurės Amerikoje (9 proc.).
„Airbus“ bus pasirengusi tapti viena iš plataus korpuso orlaivių rinkos lyderių, kadangi modelio „A330“, „A350“ ir „A380“ orlaiviai šiuo metu yra šiuolaikiškiausi ir universaliausi produktai orlaivių, sugebančių skraidinti nuo 200 iki 500 keleivių segmente. Įmonė prognozuoja, kad siauro korpuso orlaivių rinkoje, kurioje tvirtą lyderio poziciją visame pasaulyje užima modelio „A320“ orlaivių šeima ir naujausios kartos modelio „A320neo“ orlaivių šeima, per ateinančius 20 metų turės atsirasti daugiau nei 22 000 naujų orlaivių, kurių vertė sudaro 2,1 trilijono JAV dolerių – tai yra 2 000 orlaivių daugiau nei prognozuota anksčiau, šis skaičius sudaro 70 proc. visų naujų orlaivių, o jų kaina siekia 45 proc. šių orlaivių vertės.
Siauro fiuzeliažo orlaivių paklausa tokiose rinkose kaip Europa ir Šiaurės Amerika išliks didelė – į šias rinkas bus pristatyta atitinkamai 22 proc. ir 21 proc. visų naujų siaurio korpuso orlaivių. Tačiau abu šie regionai nublanks šalia spartėjančios siauro korpuso orlaivių paklausos Azijos šalyse. Ją visų pirma skatins Kinijos ir Indijos vietinės rinkos bei didėjantis pigių skrydžių segmentas Pietryčių Azijoje, o maždaug 37 proc. visų naujų siauro korpuso orlaivių bus pristatyta į Azijos ir Ramiojo Vandenyno regiono šalis.
Didėjant orlaivių eismo apimtims, nuo praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio vidutinio orlaivio dydis išaugo 40 proc., nes oro linijos mieliau rinkdavosi didesnius naujus orlaivius arba didindavo jau turimus. Didesni orlaiviai, tokie kaip „A380“, ne tik pakelia didesnes apkrovas, juose efektyviau išnaudojamas ribotas vietų skaičius, o tai lemia didesnį keleivių, bet ne skrydžių skaičių (apie planus didinti skrydžių skaičių buvo pranešęs Londono oro uostas „Heathrow“). Dėmesys tvariai plėtrai suteikė galimybę per pastaruosius 40 metų kuro sąnaudas ir triukšmo lygį sumažinti ne mažiau nei 70 proc.