Panašu, kad kurti oro linijų bendroves tampa madinga. Prieš kurį laiką pasklido kalbos, kad vienas iš bankrutuojančio Latvijos nacionalinio oro pervežėjo akcininkų Bertoltas Flickas paskelbė apie planus kurti pigių skrydžių bendrovę.
Seras Stelios Haji-Ioannou kartu su šeima šiuo metu valdo 38 procentus kompanijos EasyJet akcijų ir po ilgų ginčų su kitais kompanijos vadovais pasitraukė iš vadovo pozicijos. To priežastimi tapo finansiniai nesutarimai – S. Haji-Ioannou siekė, kad būtų išmokėti dividendai akcininkams, o ne užsiimama plėtra.
Apie Fastjet konceptą yra mažai žinoma, neoficialiais duomenimis, tai bus pigių skrydžių bendrovė, kurios pagrindinis tikslas, liaudiškai tariant „kišti ratus EasyJet“. EasyGROUP, valdanti avialinijas Easyjet, jau anksčiau išplatino pranešimą, kad tarp kompanijos ir Sero Stelios Haji-Ioannou yra pasirašyti tam tikri susitarimai, „kad būtų išvengta interesų konflikto“.
Ekspertai teigia, kad nors ir egzistuoja susitarimai tarp abiejų pusių, tačiau, tikrai panorėjusi, Haji-Ioannou šeima ne tik įkurtų avialinijas, bet ir galėtų pakartoti sėkmės istoriją. Tačiau šiam drąsiam planui reikėtų neįtikėtinos pinigų sumos ir itin stiprios komandos.
Galbūt todėl easyGROUP vadovai jau paskelbė apie ketinimus išmokėti dividentus akcininkams. Toks manevras galbūt yra nebylus ženklas, kad kompanija nenori pyktis su žmogumi, turinčių itin vertingų žinių.
Fastjet tėra maištas?
Kol kas nėra jokių oficialių pranešimų iš kitų oro linijų atstovų apie galimą FastJet atėjimą į rinką. Daugelis supranta, kad kurti verslą nėra taip lengva kaip paruošti salotas, o juo labiau avialinijų bendrovę. Kita vertus, nei viena per pastarąjį dešimtmetį įkurta oro linijų bendrovė neišgyveno.