Vis augančių produktų ir paslaugų kainų „mada“, panašu, neaplenks ir oro linijų. Nors vis labiau girdima, kad vertėtų pradėti mąstyti, kaip teisiškai apriboti oro linijų apetitą didinti paslaugų kainas, prisidengiant vis didėjančiomis kainomis visame pasaulyje, IATA vyriausias ekonomistas Brian Pearce teigia, kad taip vertinti situacijos vienareikšmiškai negalima.
Per pastaruosius metus degalų kainos išaugo daugiau nei 51 %. Kitaip tariant, įvertinant turimus oficialius oro linijų skaičius, galima teigti, kad už degalus kompanijos jau šiemet sumokėjo daugiau, nei 107 milijardus svarų sterlingų, kai palyginus su tuo pačiu laikotarpiu praeitais, šis skaičius tebuvo kiek daugiau nei 84 milijardai svarai sterlingų. Oro skrydžių bendrovės paprastai turi už kurą sumokėti iš anksto, todėl daugiau nei 30% turimų „laisvų“ pinigų turi būti skirta būtent tam. Didėjant kainoms, tų „laivsų“ pinigų dalies reikia vis daugiau.
Nors iš pirmo žvilgsnio kelių procentų kainos padidėjimas neturėtų turėti didelės reikšmės, tačiau pastarųjų šešių mėnesių pasaulinė statistika rodo, kad susidomėjimas skrydžiais neženkliai, tačiau sumažėjo. „Katastrofa Japonijoje, neramumai arabų pasaulyje rodo, kad žmonės prisibijo keliauti. Be to, nuo šių įvykių eigos priklauso ir degalų kainos, o tai nėra geras ženklas“, - teigia B. Pearce. Jo teigimu, tai trumpalaikis efektas, kadangi žmonėms vis augančios kainos yra labai skaudi tema, todėl jie geriau lauks, kol galima bus sulaukti pigių skrydžių variantų.
Daugiau nei 50 % išaugusios degalų kainos rodo, kad reikia ieškoti kitų sprendimų, jeigu norima išlaikyti „pigių skrydžių oro linijų“ sąvoką realybe, o ne tik skambiu pavadinimu. „Jau dabar kai kurių „pigių“ avialinijų kainos stebina, todėl jeigu norima ir toliau suktis šiame versle, tokioms kompanijoms verta pradėti rimtai mąstyti“, - savo mintimis pasidalino ponas Pearce.
Makaliaus nuomonė
Galbūt daugeliui ir atrodo, kad pokalbiai apie vis augančias skrydžių kainas turi būti aktualūs tik ekonomistams, o ne keleiviams, tačiau tokias tendencijas verta žinoti. Kaip ir verta pamiršti tokį bilietų kainų lygį kaip prieš porą metų, kai lėktuvo bilietus galima buvo nusipirkti vos už kelioliką litų.