Keliautojų taikinyje bene dažniausiai atsiduriantis miestas įsikūręs Europoje. Jį besirenkančiųjų amžiaus cenzo nėra lygiai taip pat kaip ir šią sostinę apibūdinti dažnai pasitelkiamai meilei ar menui.
Keliautojų taikinyje bene dažniausiai atsiduriantis miestas įsikūręs Europoje. Jį besirenkančiųjų amžiaus cenzo nėra lygiai taip pat kaip ir šią sostinę apibūdinti dažnai pasitelkiamai meilei ar menui.
„2014-aisiais keliaujantieji savarankiškai daugiausia bilietų pirko į Paryžių“, - sakė Sigitas Fabijonavičius, lėktuvų bilietų ir viešbučių rezervacinės sistemos „Skrendu.lt“ vadovas. Jau šį savaitgalį vyksiančioje tarptautinėje turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodoje „Adventur“ naujienas pristatysianti įmonė pateikia ryškiausias turizmo sektoriaus tendencijas. Jos atskleidžia ne tik rinkos įdomybes, bet ir leidžia daugiau sužinoti apie kintančius lietuvio keliautojo įpročius.
3 patraukliausios sostinės
„2014-aisiais didžiausi keliautojų srautai iš Lietuvos (49 proc.) vyko į Europą“, - praėjusiųjų metų duomenis komentavo „Skrendu.lt“ atstovė Rasa Levickaitė. Tarp keliautojų iš Lietuvos pagal populiarumą romantiškąjį meilės miestą Paryžių vejasi Didžiosios Britanijos sostinė. Aplankyti geidžiamiausių miestų sąraše Londonas yra antroje vietoje. Trečioje vietoje atsidūrė Italijos ir ištisų civilizacijų sostinė Roma.
Vis daugiau keliautojų iš Lietuvos renkasi ir tolima egzotiškas šalis, nors dėl didesnių atstumų ir bendros kelionės kainos šis augimas nėra labai didelis. 2014-ųjų populiariausios tolimosios šalys yra Tailandas, Kinija ir Japonija. Šias šalis rinkosi 11 proc. lėktuvų bilietų ir viešbučių rezervacinės sistemos vartotojų.
Formuojasi nauji prioritetai
Tebepopuliarėja neilgos 2-3 dienų kelionės į Europos miestus, o sulig kelionėmis po sostines išsiskiria nauja tendencija – keičiasi su apgyvendinimu susiję keliautojų įpročiai. „Pastebime, jog vartotojas vis dažniau yra linkęs rinktis pigesnį skrydį ir ekonomiškesnį apgyvendinimą, kuomet apsistojama nebe miesto centre, o strategiškai patogioje vietoje. Pavyzdžiui, šalia metro, autobusų stoties ir panašiai“, - sakė R. Levickaitė. Šias tendencijas patvirtina ir neseniai Lietuvos statistikos departamento pateikti duomenys, pagal kuriuos Lietuvos keliautojai į užsienį išvyksta dažniau, tačiau jų kelionės trumpėja – trunka mažesnį svetur praleidžiamų dienų skaičių.
Daugėja ir norinčiųjų keliauti savarankiškai. „Skrendu.lt“ duomenimis, tokių keliautojų, kurie naudojasi internete esančiomis skrydžių, apgyvendinimo, automobilių nuomos, pervežimų, ekskursijų pasirinkimo sistemomis ir susidėlioja savo svajonių keliones patys, vien praėjusiais metais padaugėjo net 24 proc. „Šią tendenciją ypač skatiname, todėl „Adventur“ parodoje pristatysime dar labiau supaprastintą, dar aiškesnę ir keliautojų laiką taupantį įrankį - atnaujintą „Skrendu.lt“ svetainę, - pabrėžė R. Levickaitė. – Pavyzdžiui, nuo šiol lėktuvų bilietus galima filtruoti net pagal skrydžių bendroves“.
Jauni ir vyresni keliones renkasi kitaip
Prekės ženklą „Skrendu.lt“ valdantis kelionių organizatorius bei agentūra „Baltic Tours“ savo stende parodoje pristatys ir savarankiškai keliaujantiems naudingus įrankius, ir jau sudarytus kelionių organizatorių paketus. „Kadangi mūsų veikla ir pasiūla plati, galime apibendrinti ir savarankiškai keliaujančiųjų, ir kelionių paketus besirenkančiųjų prioritetus bei argumentus. Pavyzdžiui, keliaujantys savarankiškai dažniausiai tikisi įsigyti kelionę, nakvynę ir kitas svarbias paslaugas kuo pigiau, daugiausia tarp tokių keliautojų – jaunesni mažesnių pajamų žmonės. Tuo tarpu jau brandesni ir vyresni labiau taupo laiką ir vertina komfortą, todėl mieliau renkasi kelionių paketus, geresnius viešbučius“, - išskyrė turizmo sektoriuje daugiau nei 15 metų besidarbuojanti R. Levickaitė. Vis dėlto ji pastebėjo, jog jei norima ilsėtis komfortiškai, dažniausiai kelionių paketai užtikrina geresnį kainos ir kokybės santykį nei gali gauti savarankiškas keliautojas, kuriam kiekvieną kelionės ingredientą tenka įsigyti atskirai.
„Adventur“ parodoje, „Skrendu.lt“ stende, patraukliu ir žaismingu būdu bus pristatytos ne tik įmonės naujienos bei kelionės, - kiekvienas parodos lankytojas turės progą laimėti kelionę į Paryžių dviem. „Juk Šventas Valentinas – ne už kalnų, tad Paryžiaus populiarumas vasario mėnesį dar labiau padidės“, - žadėjo R. Levickaitė.
Tarptautinė turizmo ir aktyvaus laisvalaikio paroda „Adventur“ vyks sausio 23-25 dienomis, Lietuvos parodų centre LITEXPO, Vilniuje.