Naudojant dabartinę saugumo patikros sistemą keleivis vidutiniškai turėtų užtrukti apie 3 minutes, tačiau realybė yra visiškai kitokia: pavyzdžiui, saugumo patikra paprastai užtruka net 10 minučių. Žinoma galima užtrukti ir ilgiau, jeigu yra didelės eilės. Be to, daugeliui keleivių nepatogumų sukelia reikalavimas nusiauti batus, ar nusiimti visus metalinius aksesuarus, pavyzdžiui, diržus, auskarus ir t.t. Visgi situacija gali pasikeisti iš esmės - 6,5 metrų ilgio „protingasis“ tunelis pakeis iki šiol veikiančią žmogaus ir įvairių įrenginių sąjungą.
Įrenginio veikimo principas paimtas tarsi iš futuristinių filmų – įvairūs kūno, skysčių, metalo ir kiti skaneriai išdėstyti per visą įrenginį. Kaip galima pamatyti reklaminiame klipe, keleiviui tereikės su savo daiktais pereiti šį patikros punktą ir sustoti pažymėtose vietose, kad būtų nuskanuotas kūnas su kūno skaneriu, skysčiai – su skysčių skaneriu, o metaliniai daiktai – metalo skaneriu. Be to, dėl naujos kartos pasų, kuriuose „užkoduota“ pagrindinė informacija apie paso savininką, pasų kontrolė bus automatizuota. Tereikės žiūrėti į kamerą, o kompiuteris pagal specialią programą nustatys, ar paso nuotraukoje esantis žmogus yra tas pats asmuo.
Ši revoliucinga sistema jau sulaukė ir kritikos strėlių, kadangi abejojama, ar net ir „protingi įrenginiai“ sugebės patikrinti daiktus taip gerai, kaip tai daro žmogus. Be to, kritikai mano, kad pasų kontrolę palikti įrenginiui būtų tarsi žaidimas su ugnimi, kadangi vis dar yra išlikęs itin aukštas terorizmo pavojaus lygis.
IATA atstovai teigia, kad oro uosto apsaugos tarnybos darbuotojas nukreips eilėje stovinčius asmenis, į kurį iš trijų tunelių keleiviui verta eiti, kadangi kiekviename iš jų bus skirtingo jautrumo ir modifikacijos skanerių sistemos. Be to, automatizuoti pasų kontrolės postai jau egzistuoja ir yra naudojami.
Kaip teigia organizacijos atstovai, šiuo įrenginiu norima ne pakeisti žmones, o tik palengvinti darbuotojams darbą. Manoma, kad ši sistema per artimiausius penkerius metus bus įdiegta didžiausiuose pasaulyje oro uostuose, kur keleivių srautas yra milžiniškas.