Nors daugeliui iš pirmo žvilgsnio 12 procentų pabranginti bilietai yra nieko tokio, tačiau žurnalistai pastebi, kad pigios oro bendrovės taiko įvairius papildomus mokesčius: registracijos, mokėjimo kortelės mokestis ir t.t. Ką jau kalbėti apie vis naujus mokesčius, kuriais yra „lepinami“ klientai, todėl artimiausiu metu padidėjusios kainos tikrai nebeleis kompanijoms save vadinti „pigių skrydžių“ lyderiais. Ir tai tik pradžia.
Matyt dar pamenate, kaip prieš porą metų „Ryanir“ aviakompanija tapo didžiuliu galvos skausmu kitoms, „normalioms“ avialinijoms, kai už lėktuvo bilietus iš vieno Europos galo į kitą keleiviai sumokėdavo vos keliasdešimt litų, įskaitant visus mokesčius. Daugelis kompanijų, pavyzdžiui, Latvijos nacionalinis oro vežėjas „airBaltic“ net pradėjo pozicionuoti save kaip pigių skrydžių bendrovę, siūlyti įvairias akcijas ir pasiūlymus, kad galėtų konkuruoti. Deja, šiandien tokių kainų „Ryanair“ nebesiūlo, nes vien per pastaruosius metus benzino kainos pakilo net 40 procentų, o gal tiesiog labai puiki priežastis padindinti kainas „dėl užsitęsusios ekonominės krizės“ (galbūt net verta šį pasiteisinimą užpatentuoti, nes jis dažnai tampa tiesiog universaliu atsakymu į visus nepatogius klausimus?). „Degalai yra esminis faktorius vertinant tai, koks bus tam tikros krypties intensyvumas. Žinoma mes galime lengvai užpildyti lėktuvus sumažindami bilietų kainas, tačiau verčiau kelsiu po kelis lėktuvus kiekvienoje iš mūsų turimų bazių nei vadovausiuosi principu „aukštos degalų kainos + pigūs bilietai“ – tai neatneša daug pelno“ , - atvirai prisipažino Micheal O‘Leary, Ryanair vadovas.
Pastaruosius dešimt metų lėktuvo bilietai iš esmės atpigo tikrai ženkliai – niekas net nebūtų pagalvojęs, kad dabar nuskristi tiesiogiai į Graikijai priklausančias Koso ar Rodo salas Viduržemio jūroje kainuos pigiau, nei nuvažiuoti autobusu iš Vilniaus į pajūrį. Galbūt prie šio fakto prisidėjo ir ne tik Ryanair skrydžių revoliucija, bet ir šios kompanijos konkurentai, pavyzdžiui, EasyJet, WizzAir. Beje, dėl pastarojo atėjimo į Lietuvą, Ryanair prisivertė net šiek tiek sumažinti kainas, tačiau nežinia ar ilgam, nes ilgalaikių prognozių niekas nesiryžta daryti.
Dienraščio žurnalistai pastebi, kad Ryanair yra tarsi lakmuso popierėlis, nurodantis, ar vienas, ar kitas komercinis sprendimas klientų atžvilgių yra vertas dėmesio. Iki šiol buvusi viena liberaliausių nuo įvairių neišvengiamų mokesčių JAV skrydžių rinka per pastaruosius metus tampa vis labiau apribota įvairiais papildomais mokesčiais. Prisiminkime, kad vos tik airių bendrovė padidino aptarnavimo mokestį, apie tai prakalbo ir kitos bendrovės. Prieš kelias savaites jau rašiau apie Ryanair praėjusiųjų metų finansinę ataskaitą. Įdomi detalė – nemaža dalis pinigų surinkta iš įvairių papildomų mokesčių. O bendrovės vis garsiau kalba, kad reikės didinti ne tik bilietų kainas, bet ir įvairius aptarnavimo mokesčius, kadangi kainas didina avialinijas aptarnaujančios kompanijos. Tik ar tai visada yra tiesa?
Nors ir labai myliu pigių skrydžių bendroves, kurios leidžia tikrai nebrangiai aplankyti įvairius miestus visoje Europoje, tačiau labai nemėgstu papildomų, dažnai išpūstų mokesčių ir kainų, kurios dažnai neatitinka siūlomos kokybės. Ką gi, laikas parodys, ar klientai iš tikro mylės pigių skrydžių bendroves, kurios siūlo jau nebe pigius skrydžius.