Lietuvos interneto naujienų portalai iki šiol kas kelias valandas skelbdavo skrydžių nepriėmimo terminus ir juos vis atidėdinėdavo kas 3 valandas. Jeigu neklystu, įmonės "Oro navigacija" buvo paprašyta kas 3 valandas nebeskelbti tokių duomenų, o viską apibrėžti ilgesniam laiko periodui. Primenu, kad Makalius.lt jau paskelbė Europos vartotojų centro patvirtintas keleivių teises, kaip jais privalo pasirūpinti oro linijos, kurių skrydžiai buvo atšaukti.
Užsienio naujienų portalai dar vakar paskelbė nekokią naujieną - ugnikalnis Islandijoje nesiruošia nurimti ir tik aktyvėja, o prognozės - pesimistinės. Šiandien "Ryanair" ir dalis kitų avialinijų paskelbė atšauksiančio skrydžius iki TREČIADIENIO, balandžio 21-osios, 13val. (15val. Lietuvos laiku).
Į poilsines keliones (Egiptas, Tenerifė, Turkija) nekylantys turistai nusivylę, o iš savo atostogų negalintys grįžti lietuviai džiaugiasi - jais puikiai pasirūpinta. Pratęstas poilsis, maitinimas viešbučiuose, o "nelaimėlių" darbdaviai suvokia realią situaciją ir dėl to, kad žmonės negali grįžti į darbą laiku, nesiunta. Beje, yra ir nepatenkintų poilsiautojų - juos vienas kelionių operatorius "nukišo" į prastus viešbučius, nes visi kiti - perpildyti.
Ir tai dar nepabaiga. Mažiausiai savaitę užtruks viską atstatyti, jeigu ugnikalnis stebuklingai nurimtų... Beje, kol kas visi pergyvena tik dėl atšauktų skrydžių ir neišvykimų į savo keliones (tarp jų ir aš - kitą savaitgalį numatytas skrydis į Maljorką) - o kur dėmesys į tai, kaip visgi pasikeis pasaulio klimatas po ugnikalnio išsiveržimo? Juk jis tikrai turi padaryti nemažai įtakos klimatui (daugiausia į gerą). Štai Makalius.lt skaitytojas Aurimas pasidalino su visais rasta iliustracija, kodėl visa tai pasauliui - tik į gerą. Paveikslėlį galite pamatyti čia.
***
Nepaisant atšauktų skrydžių, Lietuvos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Belgijos ir dalis Vokietijos oro erdvės jau atidaryta. Pasak įvairių užsienio portalų, kelios avialinijos (tarp jų ir "KLM" bei "Lufthansa") įvairiose Europos vietose atliko bandomuosius skrydžius tik su lėktuvo įgula. "Lufthansa" pakėlė 10 lėktuvų maršrutu Frankfurtas-Miunchenas. Nusileidus ir techniniam personalui patikrinus lėktuvų būklę, buvo paskelbta, kad nepadaryta absoliučiai jokia žala. "KLM" kompanija pabandė perskristi tiesiai per vulkano pelenus ir taip pat nerado jokių gedimų. Avialinijos rengiasi prašyti bendro posėdžio, kuriame nuspręs, ar vykdyti skrydžius, ar ne.
Oro navigacijos tyrimo tarnybos pranešė kiek optimistiškesnes naujienas - pelenų debesys jau traukiasi nuo Europos ir bent kelias dienas, jeigu vėjo kryptis nepasikeis, dangus turi būti švarus. Kaip bus toliau - nežinia, nes ugnikalnis Islandijoje nerimsta.
Beje, visa ši gamtos mesta išdaiga avialinijoms, kelionių organizatoriams ir likusiai turizmo industrijai kainuoja nei daug, nei mažai - maždaug 4 milijardus litų... Rankomis ploja tik antžeminis transportas - keltai, autobusai, traukiniai, krovinių gabenimo įmonės. Kai kur laisvų vietų pasiekti kelionės tikslą nebeliko iki ketvirtadienio.
Nemažai svarstoma, kiek aviakompanijų vis dėlto bankrutuos po šio smūgio - kai kurios jau dabar vos sugeba išsilaikyti avia rinkoje, o dabar dar ir patiria nemažai nuostolių.
DĖMESIO - DAR KARTĄ PRIMENAME, KOKIOS YRA KELEIVIŲ TEISĖS "FORCE MAJEURE" APLINKYBĖMIS.
Gal Jūs, Makalius.lt skaitytojai, šiuo metu turėjote skristi poilsiauti/turistauti ar grįžti iš savo kelionių namo? O gal turite kokių nors naujienų/spėlionių, kaip šis įvykis atsilieps mėnesio skrydžiams? Nepalikim visų nežinioje, pasidalinkim savo turimomis naujienomis.