Deja, bet ekspertų tendencijos rodo, kad tokie „gelbėjimo“ mokesčiai mus džiugins ir šiais metais. Štai keletas įdomių ir originalių mokesčių, kuriuos norėtų įvesti avialinijų bendrovės.
Tiesa, paneigsime kalbas - kad dėl naujo oro uosto mokesčio turistams Vokietijoje (8 eurai skrendant iš Lietuvos) teks turėti papildomų išlaidų ir mokesčius mokėti Vokietijos oro uostuose. TAI NETIESA!!! Visi mokesčiai jau įskaičiuoti į bilieto kainą, ir Jums nieko mokėti tikrai nereikės, nesvarbu kada pirkote bilietą.
Registruoto bagažo nukeliauto atstumo priemoka
Keleiviai moka už registruotą bagažą tiek pat, nepaisant kiek valandų trunka kelionė. Kompanijų vadovai teigia, kad toks sprendimas nėra teisingas jų atžvilgiu. „Šios problemos yra vien dėl kylančių degalų kainų. Kodėl mes turime mokėti už keleivius, kurie keliauja su dideliais lagaminais tūkstančius kilometrų?“, - teigia vienos didžiausių pasaulyje amerikiečių skrydžių bendrovės spaudos atstovas.
Nenustebkite, jeigu ateityje Jūsų paprašys primokėti papildomus 10-15 dolerių už registruotą bagažą, jeigu Jūsų kelionės atstumas bus didesnis nei 1000 kilometrų.
Makaliaus komentaras. Jeigu šis mokestis bus įvestas, jis galios nemažai daliai skrydžių Europoje ir visiems skrydžiams už jos ribų.
Rankinio bagažo mokestis
Taip, galbūt teks mokėti ir už jūsų mažą rankinuką, kuris Jus išgelbėjo nuo registruojamo bagažo. Praeitais metais vietinių pigių skrydžių Jungtinėse Amerikos Valstijose bendrovė Spirit Airlines tapo pirmąja kompanija, įvedusia mokestį už rankinį bagažą. Anot kompanijos atstovų, šis mokestis leis išvengti grūsčių ir nesusipratimų lipant į lėktuvo saloną – bet koks rankinis bagažas, netelpantis po keleivio sėdyne turi būti apmokestintas.
Rankinio bagažo mokestis JAVyra bene dukart didesnis nei įprastinis registruojamo bagažo vieneto tarifas, todėl tikrai verta apsvarstyti ne tik kokius daiktus ruošiatės imti, bei ir kaip juos vežtis.
Makaliaus komentaras. Manau, kad šis mokestis yra „realiausias“ pretendentas tapti tikru mokesčiu jau artimiausiu metu Europoje. Vieša paslaptis, kad daugelis sugeba keliauti tūkstančius kilometrų, turėdami tik rankinį bagažą. Tarp jų ir aš – tai leido man neprisirišti prie daiktų ir suprasti, kiek iš tikro ne daug reikia bagažo net išvykus dviem savaitėms!
Kėdės mokestis
Ne veltui teigiama, kad Amerikoje gimsta „genialios“ idėjos – norite pirkti bilietą, tačiau jaučiate, kad dar surasite pigesnį variantą. Tuomet Jūs tiesiog rezervuojate bilietą, žinodami, kad per 24 (kai kur 48) valandas nenupirktas bilietas bus tiesiog vėl rodomas kitiems. Continental Airlines nusprendė, kad tai yra nesąžininga tiek jos, tiek kitų jos klientų atžvilgiu ir įvedė mokestį, svyruojantį nuo 5 iki 9 dolerių ir priklausantį nuo rezervacijos trukmės. Sumokėję kėdės mokestį Jūs bilietą „pasilaikysite sau“ nuo 72 valandų iki 7 parų. Žinoma, kompanijos vadovai teigia, kad dar reikia nepamiršti, ar šventiniu periodu rezervuojamas bilietas, ar liko daug laisvų vietų į skrydį ir t.t.
Makaliaus komentaras. Toks mokestis tikrai negresia RyanAir, WizzAir ir kitoms bendrovėms, kurios neleidžia rezervuotis bilietų, t.y. apmokėjimas turi būti įvykdytas iškart po duomenų pasirinkimo. Tačiau visuomet yra išimčių – juk dar prieš kelerius metus daugelis tikėjo, kad registruojamo bagažo mokestis bus greitu metu panaikintas. Šiandien tik prabangesnės avialinijos „nemokamai“ leidžia keliauti kartu su registruojamu bagažu. Laikas parodys.
Vietoj išvadų
Darkart primenu, kad tai tik ekspertų spėjimai, todėl iškart tikiuosi, kad nepulsite prieštarauti. Daugelis Jūsų netikėjo ir prieš kelis mėnesius aprašytu ekologiniu mokesčiu Vokietijoje. Šiandien jau galime įrodyti – RyanAir bendrovė praktiškai nutraukė skrydžius į šią šalį. Laikykime kumščius, kad visgi šie spėjimai netaptų tamsia ateitimi.