#1 Bilietų maža kaina geriausiai ieškoti paskutinę minutę
Taip, „paskutinės minutės“ kelionių paketai išties kartais nustebina malonia kaina, tuomet ir kelionė kitądien neatrodo toks jau beprotiškas dalykas. Visgi „paslaptis“ yra labai praktiška - kelionių organizatoriai turi įvairių įsipareigojimų savo partneriams, todėl jie mieliau paskutines kelias laisvas vietas parduos už mažesnę kainą, nei išvis negaus jokio pelno.
Idealu bilietų pradėti ieškoti likus 8 savaitėms iki planuojamos datos. Visgi kada pirkti - niekas negali pasakyti – Jūs pats turite nuspręsti, ar bilieto kaina yra Jums priimtina. Tai lyg maža loterija, kurios laimėjimą nuspręsite tik pats.
#2 Jie prisiperka pigių bilietų, o po to parduoda – sukčiai!
Vienas kada nors girdėtų juokingiausių mitų. Neįmanoma nusipirkti bilieto be vardo ir pavardės, nes nuo bilieto įsigijimo iki paties skrydžio – Jūsų duomenys yra apdorojami per daugybę institucijų dėl jūsų paties saugumo. Ką jau kalbėti apie pačią pirkimo procedūrą. Daugelis tokių žmonių įsivaizduoja, kad pakeisti vardą ir pavardę ant lėktuvo bilieto yra taip pat paprasta kaip ir autobuso – nueiti į bilietus pardavusią agentūrą, kur Jums lengvai pakeis keleivio vardą,.
Dauguma kompanijų leidžia pakeisti keleivio vardą ir pavardę, tačiau tai daro už tikrai nemažus pinigus. Pavyzdžiui airių kompanija „Ryanair“ už kiekvieno bilieto keleivio informacijos keitimą ima 100 eurų – nesvarbu už kiek buvo pirkti bilietai. Išvada – iš to verslo nepadarysi.
#3 Nusipirkau bilietą už 30 litų, tik kvailys mokės žymiai daugiau
Daugelis oro linijų bendrovių dėl didėlės konkurencijos pradėjo „sukčiauti“ – užuot rodžiusios galutinę bilieto kainą, jos mieliau skelbia bazines – be mokesčių – kainas, kurios paprastai išties atrodo viliojančiai.
Registracijos, aptarnavimo, bagažo, draudimo ir kiti mokesčiai - tai „paslėpti“ būdai kompensuoti dar labiau įvairias papildomas išlaidas. Žinoma, tik kompanijos vadovai gali atskleisti, ar išties visi šie mokesčiai tiek „kainuoja“, tačiau bet kuriuo atveju – rekomenduoju visuomet žiūrėti atidžiau.
Jeigu jums anksčiau pavyko nusipirkti itin pigius (nebuvo taikomi jokie aptarnavimo mokesčiai) lėktuvo bilietus (pačiam teko tokia laimė nekart), žinokite, kad Jūs – laimės vaikas, nes kažkas už Jus „sumokėjo“ ne tik žymiai brangesniu bilietu, bet ir tais pačiais įvairiais mokesčiais. Beje, vienas skrydis kompanijai kainuoja penkiaženklę sumą, todėl tokių pigių bilietų vienam skrydžiui tebūna dešimtadalis.
#4 Gavau iš pigių skrydžių bendrovės nuolaidą, nes pirkau daug bilietų
Taip, čia tik ne pigiosios, o dalis „brangiųjų“ oro linijų taiko tam tikras nuolaidas, perkant tam tikrą kiekį bilietų. Pigių skrydžių bendrovės mėgsta vykdyti įvairias akcijas ir nuolaidas tam tikriems skrydžiams, apie tai niekur neskelbiant. Didelė tikimybė, kad tuo metu buvo vykdoma kokia nors akcija kuriam nors iš mokesčių, ar pačiai bazinei bilieto kainai.
#5 Pigių skrydžių bendrovės visada bus pigiausias variantas
Ne visada. Tokios kompanijos kaip EasyJet, WizzAir, ar Ryanair aprėpia beveik visą Europą, tačiau nėra lanksčios ir didelė tikimybė, kad Jums teks persėsti į kitą lėktuvą, ar kurį laiką palaukti kito skrydžio. Patirtos papildomos išlaidos taip laukiant skrydžio galbūt kainuos daugiau, nei tiesioginis reisas įprastomis oro linijomis.
#6 Niekada neskraidau su „pigiomis“ bendrovėmis, nes jos keičia laiką kada tik nori. Saviveiklininkai!
Nesvarbu, kur Jūs nusipirkote bilietą – WizzAir ar Czech airlines – skrydžių grafikai yra griežtai suderinami prieš kelis mėnesius ne tik su oro uostų vadovybe, bet ir su specialistais, atsakingais už visą Europos oro erdvės skrydžių saugumą. Paprastai skrydžių bendrovės du kartus per metus iš naujo tvirtinasi naują skrydžių tvarkaraštį, kuris yra derinamas ir koreguojamas ne kartą. Jeigu bilietai buvo nupirkti būtent „pereinamuoju“ laikotarpiu, ir Jūsų skrydžio laikas pasikeitė - kaip bebūtų gaila, aviakompanija čia kalta nebus.
#7 „Pigių“ kompanijų lėktuvai yra nesaugūs ir seni!
Sakyčiau, kad visiškai atvirkščiai. Pavyzdžiui, airių bendrovės „Ryanair“ lėktuvai yra patys naujausi, nes kompanija paskaičiavo, kad pigiau yra pakeisti lėktuvą nauju nei jį reguliariai remontuoti. Žinant, kiek žmonių per metus pasinaudoja jų paslaugomis, tai labai praktiškas sprendimas. Dauguma „brangiųjų“ oro linijų tik iš dalies yra atnaujinusios savo transporto parką, tad dar iškelčiau klausimą, kur yra saugiau – airBaltic‘o lėktuve ar Ryanair?
Į pigius skrydžius reikėtų žvelgti kaip į loteriją, kurioje arba laimėsi, arba ne. Nesvarbu, ar tai „pigi“, ar „normali“ oro linijų bendrovė – visur galioja tos pačios taisyklės ir įstatymai. Visos aviakompanijos privalo laikytis tokių pat griežtų nustatytų normų keleivių pervežimui.
Skirtas laikas.lt