Neįgalieji ar riboto judrumo žmonės turi teisę į nemokamą pagalbą visuose Europos oro uostuose, taip pat Islandijoje, Norvegijoje ir Šveicarijoje, iš kurių skrendama, į kuriuos atvykstama arba kuriuose persėdama į kitą lėktuvą.
Nesvarbu, kokia yra jūsų riboto judrumo priežastis – sužalojimas, amžius ar ilgalaikė negalia, dėl kurios jums sunku vaikščioti, – turite teisę į nemokamą pagalbą. Perkant bilietą jums būtina nurodyti, kokios konkrečiai pagalbos jums reikės lėktuve ar oro uoste. Kitas būdas – iki kelionės likus bent 48 valandoms kreiptis į oro transporto bendrovę ir pranešti apie jūsų poreikius.
Oro transporto bendrovės negali atsisakyti įsodinti jūsų į lėktuvą dėl neįgalumo ar riboto judrumo, nebent tam yra objektyvių priežasčių – lėktuvas yra per mažas arba dėl saugumo.
Tačiau, nepamirškite, jog neįgalus ar riboto judrumo asmuo negali reikalauti, kad skrydžio metu jam būtų padedama valgyti arba gerti vaistus. Tad, jei tai būtina, pvz., ilgo skrydžio metu, gali būti reikalaujama, kad keleivį lydėtų slaugantis asmuo.
Jei keliaujant jums nebuvo suteikta reikalinga pagalba, galite kreiptis į oro uosto atstovus arba oro transporto bendrovę, kurios lėktuvu skridote, ir pranešti jiems apie pagalbos stoką. Jei jų atsakymas jūsų netenkina, galite kreiptis į šalies, kurioje kilo nesklandumų, nacionalinę vykdomąją įstaigą.