Kai sužinojau, kad darbovietė mane komandiruoja kelioms dienoms į Briuselį, pamaniau, kad štai, pagaliau bus kelionė be jokių stresų, tiesiog patogi kelionė pirmyn ir atgal. Tačiau tuo suabejojau vos sužinojusi, kad skrydžiai tiek pirmyn, tiek atgal bus su persėdimais (pirmyn – Taline, grįžtant – Rygoje), kuriems turėsiu vos po penkiolika minučių (tiesa, vėliau praktika parodė, kad itin skubant Rygos oro uoste persėsti įmanoma ir per penkias minutes). Turint omenyje, kad niekada prieš tai nebuvo tekę skristi su persėdimu, tai atrodė kaip tam tikras iššūkis.
Nesklandumai prasidėjo jau Vilniaus oro uoste. Atkeliavau likus pusantros valandos iki skrydžio ir pakankamai greitai praėjus check-in ir bagažo patikrą atsidūriau laukimo zonoje. Ramiai sau vaikštinėjau, skaitinėjau komandiruotės darbotvarkę ir atsispausdintą medžiagą apie Briuselio lankytinas vietas, kai švieslentėse išvydau, kad mano skrydis į Taliną atidedamas valandai.
Tada iš tiesų supanikavau, kadangi suvokiau, jog į lėktuvą Talinas – Briuselis jau tikrai niekaip nespėsiu, tačiau, tiesą pasakius, neįsivaizdavau, ką daryti. Tad kurį laiką tiesiog spoksojau į tą švieslentę galvodama, ką čia reikėtų daryti ir į ką turėčiau kreiptis. Mintyse keikiau tą, kuris sumąstė, kad užsakyti būtent tokius skrydžius yra geneali idėja, tačiau praėjus gal kokioms dvidešimčiai minučių per visus garsiakalbius išgirdau savo pavardę su kvietimu „kuo skubiau“ sugrįžti prie registracijos stalo. Smagiai aidint savo pavardei ir žiūrint smalsiems keliautojams, prasibroviau pro patikrinimo vartus atgal į bendrą salę. Baimingai svarsčiau, ar mane kviečia dėl to vėluojančio lėktuvo, ar dėl kokios kitos, gal net ir rimtesnės bėdos, o išvydusi link savęs bėgančią oro uosto darbuotoją beveik užsinorėjau iškelti rankas aukštyn.
Tačiau, pasirodo, kad išties, buvau ieškoma tam, kad išaiškintų, jog man reikia persirašyti bilietus ir palydėtų į reikiamą kabinetą. Tai buvo tikrų tikriausias palengvėjimas ir aš buvau be proto laiminga, kad manęs nepaliko likimo valiai. Išties greitai gavau naują bilietą į skrydį per Kopenhagą ir pamoką ateičiai, ką daryti, jei tavo persėdimo skrydžiai išsiderino. Kopenhagoje turėjau valandą laiko persėdimui ir skrydžiai vyko sėkmingai pagal planą, tad į Briuselį atskridau valanda vėliau, nei planuota, tačiau tuo metu džiaugiausi, kad apskritai atvykau.
Grįžtant lėktuvas iš Briuselio vėlavo, tad išlipus Rygos oro uoste vėl išgirdau po visą oro uostą aidint savo pavardę su kvietimu kuo skubiau prieiti prie registracijos stalo ir atsidūriau tenai per penkias minutes. Tiesą sakė pažįstami, kad jų oro uostas mažas ir patogus.
Makaliaus komentaras. Taigi, jei atsitiko taip, kad atidėjo jūsų jungiamąjį skrydį, kuo skubiau eikite prie bet kurio oro uosto darbuotojo (jus nukreips) ar tiesiai prie registracijos ir papasakokite apie savo situaciją. Nedelskite, nes kuo greičiau reaguosite jūs, tuo greičiau dirbs ir oro uosto darbuotojai. Jei skrydis buvo ne jungiamasis ir laukdami prarastumėte daugiau negu, pavyzdžiui nusipirkę naują bilietą, tuomet taip pat kuo skubiau pasidomėkite apie skrydžių alternatyvas. Oro uosto darbuotojai būna itin paslaugūs, tad drąsiai bendraukite ir kartu rasite geriausia išeitį.
Dėmesio - kaip atskirti, kada skrydis yra jungiamasis, o kada ne? Jei perkate bilietus ir matote skrydį su persėdimu, atkreipkite dėmesį į oro linijas, kuriomis skrisite. Jei tarp oro linijų yra bent viena pigių skrydžių bendrovė, pvz.: Ryanair, Wizzair, EasyJet, tuomet jūsų skrydis nėra jungiamasis. Ką tai reiškia? Tai reiškia, jog jums nebus pasiūlyti jokie kiti skrydžiai, kaip buvo pasiūlyta Martos situacijoje (Talinas pakeistas Kopenhaga). Jei jūsų nejungiamąjį skrydį atidėjo ilgam, tuomet jumis bus pasirūpinta laikantis jūsų teisių.
Pasidalinkite patirtimi ir jūs. Atsiųskite savo trumpą pasakojimą apie nutikimą kelionėje. Savo pasakojimus siųskite dalyvauju@makalius.lt.