Kad incidentai dėl bagažo oro uoste gali nutikti bet kada, įsitikinau darkart laukdamas laukdamas Barselonos El prat oro uoste įlaipinimo į lėktuvą: oro uosto darbuotojos vaikščiojo su Ryanair logotipu „papuoštomis“ kartoninėmis dėžėmis, kurios atitinka maksimalaus rankinio bagažo matmenis. Viskas būtų gerai, jeigu ne šio oro uosto darbuotojų keista logika – šios dėžutės be jokių kliūčių lengvai uždengti turimą bagažą, kitu atveju reikia mokėti 45 eurų mokestį. Buvo labai liūdna matyti, kai kai kurie keleiviai turėjo mokėti už bagažą, nes „Ryanair“ dėžę reikėjo labiau paspausti.
Kiekvienas žingsnis turi dvi medalio puses. Iš vienos pusės sutinku su tokiu kompanijos sprendimu – reikia pripažinti, kad žmonės jau seniai išmoko rankinį bagažą paversti pilnaverčiu bagažu. Visgi dažnai viršijantis ne tik išmatavimus, bet ir svorio reikalavimus, nors taisyklėse aiškiai viskas nurodyta. Deja, tokie „didieji“ keleiviai daugiausia sukelia problemų, kai jų bagažas yra pasveriamas, ar išmatuojamas ir pasiūloma jį registruoti: pykčiai, įrodinėjimai, kad viskas yra gerai su matmenimis, kartais net isterijos.
Iki šiol prisimenu Rygos oro uoste vienos moters pykčio „sesiją“, kai darbuotoja liepė jai susidėti daiktus į vieną maišą, tačiau tai padaryti nepavykus (pasirodo jinai vežė ten kažkokių dėžių, dėžučių, kurios maiše buvo sudėtos taip, kad rodos, net popieriaus lapas netilptų) ji ėmė piktintis darbuotojos elgesiu.
Šioje istorijoje juokingiausia, kad šios keleivės „maišas“ (nors jinai jį vis vadino „maišeliu“) prilygo kone dviem stacionaraus kompiuterio protadėžėms, todėl vien dėl to galėjo būti atsisakyta įleisti į lėktuvą. Visgi po gerų 15 minučių misija buvo įvykdyta, tačiau skrydis buvo užlaiktytas. Moteris mėtė pinigus už lagaminą ant žemės, darbuotojos juos rinko... Kas dėjosi lėktuve belieka tik įsivaizduoti.
Todėl mokesčio įvedimas už rankinį bagažą išties atrodo racionalus. Juolab, kad šios JAV bendrovės pasiūlytas sprendimas yra gana teisingas – vieno registruoto bagažo (iki 23 kg) mokestis yra 25 doleriai registruojant oro uoste ir 15 dolerių registruojant online. Aiškinti, kas yra praktiškiau manau nereikia.
40cm -35cm -30 cm – primenu šios kompanijos leidžiamą nemokamą lagamino dydį. Tai prilygta įprastai kuprinei į kurią tikrai galima įsidėti reikalingus daiktus skrydžiui, o ne susidėti pusę namų ir dar daugiau (bent jau taip mes suprantame kompanijos atstovus).
Visgi, vargu, ar atsiras daug tikinčių vien gerais kompanijos ketinimais – per pastaruosius keletą metų kompanijų pelnas, gaunamas iš registruojamo bagažo, smuko daugiau nei kelis kartus (dar pridėkime patiriamus nuostolius mažinant lėktuvo bilieto kainą ir taip siekiant pritraukti klientų krizės metu). Jeigu dar prieš gerus metus daugelis mano draugų man aiškino, kad net išvykstant keletui dienų registruotas bagažas, net jeigu yra mokamas, yra būtinas, šiandien bene visi jie keliauja su rankiniu bagažu ir nemato didelio vargo.
Lietuvos skrydžių bendrovė „Star 1“ ilgai besiformavusi visuomenėje įvaizdį, kad ji yra geresnė avialinijų kompanija nei jos konkurentės, vos tik prireikė papildomų lėšų, įvedė 100 litų mokestį už registruojamą bagažą tyliai pranešdama, kad taip siekia išvengti nebūtino bagažo gabenimo kartu su savimi.
Nors šis mokestis dar tik pradėjo „savo gyvenimą“, jau dabar svajonių žemėje yra aršiai diskutuojama, ar korektiška įvesti tokį mokestį. Bet kuriuo atveju tikiu, kad visuomet bus rastas būdas kaip apeiti papildomus mokesčius. Prieš keletą savaičių vietinių skrydžių JAV bendrovė Delta airlines atsisakė savo lėktuvuose platinamame žurnale reklamuoti vienos striukių kompanijos naujausią modelį vien todėl, kad reklamoje parodė, kokia talpi ši striukė yra.
Ką gi, po šio mažo skandalo šios striukės modelio pardavimai išaugo kone trigubai. Tad belieka tik pamąstyti šiek tiek kūrybiškiau ir net sumažintas nemokamo bagažo dydis nebeatrodo toks pavojingas. Viskas anksčiau ar vėliau keičiasi – jau dabar žinome, kad tik laiko klausimas, kada sėdėjimo sistemas lėktuvuose pakeis pusiau stovimos vietos. Belieka laukti, kada pasikeis ir supratimas apie bagažą. Svarbiausia tik tam iš anksto pasiruošti.