Kitaip sakant, Makaliui teko proga išbandyti galbūt ne pirmąjį, na bet trečiąjį į istoriją pateksiantį "air LITUANICA" skrydį Vilnius-Briuselis-Vilnius ir išsiaiškinti, kaipgi viskas buvo iš tikrųjų. Liepos 2-osios vakarą Vilniaus oro uoste jau teko lūkuriuoti prasidėsiančio laipinimo į Briuselio reisą. Aplink pamažu ėmė rinktis keleiviai, džiūgaujantys, kad pagaliau prie įlaipinimo vartų šviečia lietuviškas pavadinimas.
Štai šioje aukščiau esančioje nuotraukoje ant mano rankinės matomas dvi dienas kabėjęs pakabukas su užrašu VIP, kad jausčiausi itin išskirtinis, kaip ir kiti 20 keleivių, skridusių su manimi apžiūrėti Briuselio. Dešinėje matoma, kaip gražuolis "Embraer" su "air LITUANICA" spalvomis atvelkamas prie rankovės, pro kurią lipsim į lėktuvėlį. Na ir žinoma - kadras, kuriame puikuojuosi, kad skrendu su kitais VIP'ais - mano mėgstamiausiu tinklaraštininku apie aviacijos naujienas Simonu Bartkumi ir labai šauniu bendrakeleiviu, su kuriuo buvo smagu pasidalinti patirtimi kelionėse ir paklausyti įdomių istorijų - Andriumi Užkalniu.
Visą kelią lydėjo keistas jausmas - keista girdėti pavadinimą "Lituanica", lietuvio piloto pranešimus ore, orlaivio palydovių klausimus lietuvių kalba. Nors lietuvių komandas turi ir "Wizzair", pas jas papulti kažkodėl nepavykdavo.
Ir štai itin patogiu metu - vakare, po darbų jau kylam Briuselio link, kur turėsime parą pažinčiai su miestu ir Briuselio oro uostu. Stiuardesės sparčiai dalina maistą - "Club" ir "Flexi" klasių keleiviams jis nemokamas. Va, paprašiau ir vyno, ir šampano - gavau. Lašiša buvo labai skani, kas savaitę maisto pasiūlymai keičiami. Minusas tik tas, kad tiek pirmyn, tiek atgal gavome identišką maistą. Na bet pasitaisysite juk, ar ne?
"Promo" ir "Travel" klasės keleiviai irgi gali įsigyti gėrimų, jie labai nebrangūs - už buteliuką 4 eurai (manantiems, jog tai brangu: "Ryanair" vyno kaina 6-7 eur, vanduo 3 eur). Nors lėktuvu skridau daugiau nei 200 kartų (oho, per dvidešimt dvejus savo gyvenimėlio metus, žinant tai, kad pirmas skrydis lėktuvu buvo penkiolikos metų), niekad gyvenime nemačiau, kaip viskas atrodo iš piloto kabinos. Valio, man leido į ją patekti! Šiaip pilotai ten nieko neveikia, skaito laikraščius ir geria kavą, dar kartais papletkina su įvairių šalių oro eismo kontrole, persimeta keliais pokštais ir toliau sėdi. Todėl tokio darbo nenorėčiau - mano įdomesnis!
Briuselio oro uoste nusileidžiame laiku. O tada jau prasideda pažintis su miestu vakare: siusiojantis berniukas, siusiojanti mergaitė, "Grand Place" aikštė, "Delirium" alaus baras (jame šiuo metu siūloma beveik 2500alaus rūšių - tik turėk laiko rinktis ir jas visas perskaityti!).
Antrą kelionės dieną pažindinomės su Briuselio oro uostu. Įsėdom į autobusą, kuris dažniausiai priveža keleivius prie lėktuvų, negavusių vietos prie "rankovės", ir pajudėjome aplink visą oro uosto teritoriją. Štai, labai gaila, bet Briuselio oro uostas aptarnauja 5 kartus mažiau keleivių už "Heathrow" oro uostą Londone, tačiau gali pasigirti, jog plotu yra didesnis už pastarąjį.
Skrydžių tvarkaraštis Briuselio oro uoste yra fantastiškai didelis ir labai greitai sukasi raidės jame. Su Andriumi Užkalniu ieškojom kokio nors skrydžio ne Europos ribose, bet radom tik du - paskui nusprendėm, kad galbūt čia ne tas terminalas...
Nuotraukoje dešinėje pavaizduotos "Brussels airlines" verslo klasės sėdynės. Labai stipriai nesužavėjo, man "Emirates" lėktuve ekonominėje klasėje buvo smagiau ir jaukiau. Bet belgams gal gerai.
Apačioje kairėje nupyškinau ką tik nusileidųsį "El Al Israel" lėktuvą. Gidė sakė, kad tai vienintelė aviakompanija, kuri kiekviename lėktuve skraidinasi po du saugumo agentus, kurie vykdo netgi savitą saugumo patikrą oro uoste. Ši aviakompanija vasaromis leidžiasi ir Vilniuje, matyt pas mus irgi atgabena pora agentų.
Važinėjom po krovininių lėktuvų aptarnavimo zoną - jie pagrinde aptarnaujami naktimis dėl mažesnės leidimosi ir kilimo kainos, yra labai dideli, seni ir garsiai ūžia kildami - Briuselio gyventojai pasipiktino triukšmu naktį, todėl teko apmažinti tokių lėktuvų aptarnavimo skaičių, o čia didelę būstinę įkūrusi "DHL" grįžo į Vokietiją.
Mūsų šaunioji gidė papasakojo ir įvairiausių linksmų nutikimų, kurie įvykio herojams neatrodė labai linksmi. Štai važiuojant pro didelį mėlyną pastatą, kuriame filtruojamos visos atliekos iš lėktuvų bei vanduo, gidė prisiminė nutikimą prieš 3 mėnesius: išlipusi iš lėktuvo dama oro uosto informacijos pareiškė, jog lėktuvo tualete netyčia nuleido savo.... žiedą su deimantu. Oro uosto darbuotojai labai užjautė vargšę ponią ir palinkėjo jai sėkmės gyvenime, bet poniai pareiškus, kad deimanto vertė 1 000 000 eurų, buvo sukeltos visos pajėgos ir štai tame pastate, viename iš filtrų buvo rastas žiedelis.
Beje, per pirmąjį šių metų pusmetį Briuselio oro uoste aptarnaujamuose lėktuvuose paliekama net 1200 nešiojamųjų kompiuterių ir 6000 mobiliųjų telefonų. Tik trečdalis savininkų pareiškia norą atsiimti pamirštą lėktuve daiktą! Ką daro su likusiais, išsiaiškinti Makaliui nepavyko...
Oro uoste karts nuo karto pakilimo takais laksto automobiliai su dideliais megafonais. Jų tikslas - išbaidyti paukščius, kad neduok Dieve nepapultų į lėktuvo variklį. Bet maži paukščiukai po kelių savaičių jau pripranta prie cypiančių ir juos gąsdinančių automobilių, nebebijo ir neskrenda iš pakilimo tako erdvės. Tam reikalui kovoti su tokiais protinguoliais yra du darbuotojai, turintys po erelį. Ereliai gyvena oro uoste ir prireikus apkapoja mažus paukščiukus, kad neriestų uodegos ir pasipūtusių nevaidintų. Štai taip.
Dar vienas "pokštas" - prieš metus "Brussels airlines" organizavo reisus iš Pekino kasdien. Vienu iš reisų atskrido 15 studentų kiniečių, kurių amžiaus vidurkis 37 metai (nieko sau studentai). Jei gerai supratau, kelionės tikslas buvo ekskursija po oro uostą. Deja deja, namo grįžo tik penki. Kitus dešimt rado pasislėpusius ir dirbančius kinų restoranuose Paryžiuje, Briuselyje ir kituose populiariuose Europos miestuose.
Taigi, po ekskursijos atėjo metas pasakyti didelį ačiū šauniai gidei už praskaidrintą smagiomis istorijomis dieną - trumpas prisėdimas užkąsti viename iš oro uosto restoranų (atkreipkite dėmesį į maisto patiekimą- visai kaip lėktuve) ir vakare jau sėdėjome "air LITUANICA" lėktuve, skrendančiame atgal į Vilnių. Iš 76 vietų lėktuve, 68 buvo užimtos. Smagu!
Ir pabaigai
Daugelis žmonių piktinasi šiomis oro linijomis, vadina jas "Zuok Air" arba "Air Zuok" ir peikia jas net neišbandę. O Makaliui patiko, ir ne ne ne, jam nei Zuokas, nei niekas kitas už gerą žodį pinigų nemoka, Makalius uždirba tų pinigų ir taip - kelionėms ir baliams užtenka.
Tiesa, jeigu kada nors gyvenime imtų ir atsirastų "air Makalius", tai žinokit, kad tokiom kryptim neskraidytų, nes yra įdomesnių kampelių turistams. Taip pat maisto kainos būtų aukštesnės, nes dabar juokingai mažos - kur tai girdėta, kad Briuselio oro uoste tas pats vyno ar šampano buteliukas kainuotų 3 kartus brangiau, nei 11 km aukštyje!
Dar Makalius prieš paduodamas maistą keleiviui arba pasakytų, kas tai per užkandis, arba šalia padėtų kortelę su aprašymu, ką keleivis valgo. Štai aš, pavyzdžiui, negaliu pakęsti krapų, taigi juos radęs paslėptus po lašiša būčiau pridaręs daug bėdos, ir net "air sickness bag" man ne ką tepadėtų.
Ir galiausiai visiems prisipažinsiu apie netyčinę vagystę bei viešai atsiprašysiu - skrendant į priekį savo maisto davinyje neradau šaukštelio, todėl pyragą valgiau ir kavą maišiau su... šakute. Ir tik grįžęs į Lietuvą supratau, kad vargšas šaukštelis, turėjęs skraidyti į Briuselį, Berlyną, Amsterdamą ir džiuginti kiekvieno keleivio burną, keistu būdu įkrito tarp "air Lituanicos" žurnalo puslapių ir atsidūrė mano rankinėje. Visos aviakompanijos, įgulos ir komandos narių atsiprašau dėl šio nesusipratimo, ir užtikrinu, kad "air Lituanicos" šaukštelis bus saugomas Makaliaus namuose.
O jeigu ir tu nori išbandyti šią aviakompaniją, tai dabar puiki proga tai padaryti - bilietai į Berlyną tik 549 lt į abi puses su visais mokesčiais ir registruojamu bagažu: spausk čia ir užsisakyk savaitgalį Berlyne.
O tu ar jau išbandei šią aviakompaniją?