Žinoma, pastaruoju metu, kai baisiausiai išpučiamas net mažiausias nesklandumas, kartais atrodo, kad lėktuvu skraidyti labai pavojinga. O tiesa ta, kad toks kelionės būdas vis dar išlieka saugiausias pasaulyje!
Net pilotams reikia į tualetą
Visi, kas sėdi priekinėje lėktuvo dalyje, gali pamatyti, kada pilotai eina į tualetą (dar kitaip vadinamos „fiziologinės pertrauklės). Kai pilotai nori į tualetą, turi pranešti stiuardesėms, kurios sustoja prie durų ir duoda ženklą, kada jie gali išeiti (nes pilotai neturi atskiro tualeto). Prieš kelis mėnesius Amerikoje buvo komiškas nutikimas vienas pilotas sumaišė kanalus ir, girdint visiems keleiviams, paklausė: „Ar galiu nueiti į tualetą?“
Nėra „gerų vietų lėktuve“
Jeigu žmogus serga vadinamąją „jūros liga“ ir jį dažnai pykina nuo kratymo, geriausia vieta sėdėjimui – prie lėktuvo sparno. Tai yra vienintelis patarimas, ieškantiems „geresnių kėdžių“.
Užsidėti diržą – rimtas įspėjimas
Turbuliacija nėra pavojinga lėktuvui, tačiau ji gali būti pavojinga keleiviams. Yra pasitaikę incidentų, kai dėl turbuliacijos keleivis sviedžiamas į lubas. Jeigu lėktuvo įgula įspėja, kad reikia užsidėti saugos diržus – rekomenduojame taip ir daryti, jeigu norite išvengti sužeidimų.
Net pilotai turi pirkti maistą
Po to, kai po 2000 metų bankrutavo keletas didžiųjų pasaulio oro linijų bendrovių, net įgula neturi teisės į nemokamus pietus. O kadangi lėktuve kainos didelis, daugelis jų renkasi pigesnį greitą maistą oro uostuose.
Lėktuvo kuras – vienas brangiausių
Ir jūs galvojate, kad kuras jūsų mašinai yra brangus? Pats brangiausias pasaulyje yra kuras lėktuvams. Ir jis nė nežada atpigti. Įprastas dviejų variklių lėktuvas sudegina apie 57 litrus kuro per minutę! Įsivaizduokite, kiek kainuoja kuras 12 ar daugiau valandų skrydžiui?
Mobiliųjų telefonų žala
Yra užfiksuota keletas nutikimų, tai telefonas ar belaidį internetą naudojantis kompiuteris kiek sutrikdė lėktuvo navigacijos įrenginius. Tačiau naujieji lėktuvai jau yra daromi taip, kad jokia keleivių naudojama technika negalėtų padaryti žalos.
Piloto asistentas gali būti kur kas „kietesnis“ negu galvojote
Per pastaruosius bankrotų metus daug pačių profesionaliausių pilotų liko be darbo. O kiekvienas naujas pilotas, įsidarbinęs naujoje oro linijų bendrovėje, pradžioje privalo dirbti asistentu-padėjėju, kol jam galiausiai perleidžiamas visas lėktuvo pilotavimas.
Lėktuvo įguloje dažnai mezgasi romanai
Nors šiuo metu visa įgula apsistoja viename viešbutyje, prieš kelis metus pilotų žmonos buvo išsireikalavusios, kad stiuardesės ir pilotai nakvotų skirtingose vietose. Kodėl? Nes taip sudėtingiau išdavinėti savo žmonas!
Įgula yra apmokyta ne tik avariniam nusileidimui
Terorizmas daugeliui oro linijų bendrovių šiais laikais yra tikras galvos skausmas. Beveik visi įgulos nariai yra apmokyti savigynos menų ir žmonių psichologijos, pagal ką galima atskirti teroristą. Pilotai taip pat mokomi šaudyti ir greitai nuginkluoti kitus.