Oro linijų bendrovės kasmet išleidžia milžiniškas sumas komunikacijai apie jų užtikrinamą saugumą. Neseniai Australijoje leidžiamo žurnalo „Ask Men“ žurnalistai atliko oro linijų analizę, kurios viena sričių buvo saugumas. Kai kurie gauti rezultatai išties šokiravo.
Tyrime dalyvavo tik tarptautinės oro linijos, kurios neturi jokių apribojimų skraidyti tarptautinėje erdvėje dėl techninių reikalavimų nesilaikymo ar padėties gimtojoje šalyje (pavyzdžiui, iš tyrimo buvo išbrauktos Kongo Demokratinės Respublikos ir Kirgizijos avialinijos). Kompanijos buvo suskirstytos pagal nelaimingų įvykių skaičių, atliktų skrydžių ir žuvusių keleivių per visą avialinijų gyvavimo laikotarpį santykį, nors kai kurie „laimėtojai“ per pastaruosius metus žymiai pagerino savo saugumo rodiklius.
#5 EgyptAir
Įvykdyta skrydžių: ~1 070 000
Nelaimingų atsitikimų: 4
Žuvo keleivių: 402
EgyptAir yra nacionalinės Egipto oro linijos, kurios visiškai finansiškai nepriklausomos nuo vyriausybės. Be to, EgyptAir yra didžiausia skrydžių bendrovė Afrikoje. Deja, visi šie įspūdingi faktai neleidžia pamiršti ir nelaimingų atsitikimų, nusinešusių nemažai keleivių gyvybių dėl kompanijos vadovų aplaidaus požiūrio į lėktuvų saugumą ir amžių.
#4 Filipinų avialinijos
Įvykdyta skrydžių: ~1 118 000
Nelaimingų atsitikimų: 6
Žuvo keleivių: 107
Kaip galima suprasti iš pavadinimo, Filipinų avialinijos yra šios šalies nacionalinė skrydžių bendrovė, vykdanti skrydžius po visą Aziją. Nors kurį laiką viena pagrindinių savo rinkų šios oro bendrovės vadovai laikė ir Europą. Deja, dėl ekonominės krizės šių planų teko atsisakyti. Galbūt ir gerai, nes dauguma nelaimingų nutikimų yra susiję su teroristų išpuoliais: 3 lėktuvo sprogimai dėl bombos lėktuve, vienas lėktuvo užgrobimas.
#3 Irano avialinijos
Įvykdyta skrydžių: ~970 000
Nelaimingų atsitikimų: 5
Žuvo keleivių: 708
2010 metais Europos Sąjungos oro saugumo ekspertai dėl saugumo reikalavimo nesilaikymo uždraudė šioms avialinijoms skraidyti ES teritorijoje. 1988 metais JAV karinis lėktuvas numušė Irano avialinijų lėktuvą, kuriuo skrido 290 keleivių. Kaip ir galima tikėtis, niekas neišgyveno, o JAV saugumo vadovai atsiprašė teigdami, kad atpažino numuštą lėktuvą kaip karinį. Ką gi, panašu, kad labai svarbu ir su kurios šalies lėktuvu skraidai...
# 2 Kinijos avialinijos
Įvykdyta skrydžių: ~910 000
Nelaimingų atsitikimų: 6
Žuvo keleivių: 763
1970-2002 metais šios kompanijos lėktuvai tapo kone pavojingo skrydžio sinonimu. Daugelis ne tik vietinių, bet ir turistų mieliau rinkosi mažesnes bendroves ar kelionę antžeminiu transportu, nei „China airlines“ skrydį. Kaip pastebi oro saugumo ekspertai, nuo 2002 metų kompanijai skiriant daugiau dėmesio lėktuvams, be lėktuvų avarinių nusileidimų daugiau jokių nelaimių neįvyko.
# 1 Cubana avialinijos
Įvykdyta skrydžių: ~320 000
Nelaimingų atsitikimų: 8
Žuvo keleivių: 404
Cubana Airlines yra didžiausios avialinijos Kuboje, tačiau tai nesutrukdė tapti pačia pavojingiausia oro linijų bendrove pasaulyje. Dėl sąlyginai nedidelio atliktų skrydžių skaičiaus ir nelaimingų atsitikimų santykio, ši kompanija aplenkė net ir dažnai saugumo reikalavimų nepaisančių vietinių Tolimosios Azijos regiono orolinijų reitingus. Visgi nuo paskutinio 1999 metais nukritusio lėktuvo, ši kompanija pradėjo skirti vis daugiau dėmesio saugumo reikalavimams.