Informacija ir patarimai keliaujantiems lėktuvu (Sutarties priedas)

INFORMACIJA APIE KELIONĘ

Pasas

Kelionę galima vykti tik turint galiojantį pasą ar asmens tapatybės kortelę (galioja ne visose šalyse). Šalių, kuriose galioja asmens tapatybės kortelės, sąrašą galite pasitikrinti LR Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete www.urm.lt: Konsulinė informacija>Atvykstantiems ir išvykstantiems>Keliaujantiems>Kelionės dokumentai>Pasirinkite šalį, į kurią vykstate.

Pasas, kurio galiojimo terminas baigiasi kelionės metu, laikomas negaliojančiu. Daugelis valstybių reikalauja, kad turisto pasas galiotų ne trumpiau kaip 6 mėnesius skaičiuojant nuo kelionės pabaigos dienos. Gali būti reikalaujama ir 12 mėn. galiojančio paso. Išsiaiškinkite tai prieš išvykdami ir, esant reikalui, pasikeiskite pasą. Tikslesnę informaciją apie tai gali suteikti Jūsų kelionių pardavimo agentas, taip pat migracijos tarnybos. Pažymėtina, kad vaikų asmens dokumentai galioja trumpesnį laiką (2-5 metus), todėl ruošdami vaiką kelionei, tėvai (globėjai) turėtų atkreipti dėmesį į jo paso galiojimo laiką.

Būtina į kelionę vežtis pasą (asmens tapatybės kortelės negalioja) vykstant į ne Europos Sąjungos šalis.

Lietuvos Respublikai prisijungus prie Šengeno erdvės, nuo 2008 m. kovo 30 d. yra panaikinta oro sienų pasų kontrolė, todėl kertant Šengeno valstybių narių vidaus sienas Lietuvos Respublikos piliečiams nereikia pateikti kontrolei paso. Prie Šengeno erdvės prisijungusių valstybių sąrašą bei daugiau informacijos apie Šengeno erdvėje galiojančią tvarką galite rasti LR Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete www.urm.lt. Pažymėtina, kad pasų kontrolės panaikinimas jokiu būdu nereiškia, jog judėjimas Šengeno erdvėje yra prilyginamas judėjimui vienoje valstybėje narėje be kelionės ar tapatybės dokumento. Šengeno šalių teisėsaugos institucijų atstovai, vadovaudamiesi nacionalinių teisės aktų pagrindu turi teisę savo šalies teritorijoje patikrinti asmens tapatybę, todėl keliaujantis asmuo privalo asmens dokumentą turėti su savimi. Be to, valstybės narės sau pasiliko teisę tam tikram laikui sugrąžinti kontrolės pasienyje procedūras, jeigu kiltų grėsmė jų saugumui ar viešajai tvarkai. Pasienio kontrolė gali būti atkurta ir masinių tarptautinių sporto renginių metu.

Sienų kirtimo ir pasų kontrolės tvarka Šengeno erdvei nepriklausančių valstybių piliečiams (ne Lietuvos piliečiams) bei asmenims, neturintiems pilietybės, yra kitokia. Informacijos apie šią tvarką galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete: www.urm.lt.

Pasą ir kitus asmens dokumentus kelionės metu ypatingai saugokite. Praradus pasą ar kitus asmens dokumentus, taip pat juos sugadinus, nedelsiant informuokite apie tai kelionės vadovą. Praradus pasą ar jį sugadinus, turi būti išduotas asmens grįžimo dokumentas. Jis išduodamas Užsienio reikalų ministro 2008 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. V-141 „Dėl Asmens grįžimo pažymėjimo išdavimo ir įforminimo tvarkos aprašo patvirtinimo” nustatyta tvarka, todėl jo išdavimas gali užtrukti, ypač jei užsienio šalyje nėra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulato. Asmens grįžimo pažymėjimas yra skirtas tik grįžimui į kilmės šalį, todėl su juo vykti į kitas valstybes negalima. Išlaidas, susijusias su asmens grįžimo pažymėjimo išdavimu bei grįžimu į kilmės šalį, taip pat išlaidas už papildomai praleistą laiką užsienio šalyje, apmoka pats turistas.

Vizos

Informaciją apie vizas ir jų gavimo tvarką teikia reikiamos šalies diplomatinės atstovybės ir/ar konsulinės įstaigos.

Valstybių, į kurias vykstant LR piliečiams nereikia vizos, sąrašą galite rasti Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerijos svetainėje internete www.urm.lt.

Vizų išdavimo tvarka ir kiti imigracijos reikalavimai turistinio sezono metu gali keistis – kelionių pardavimo agento ar šalies, į kurią ketinate vykti, diplomatinėje atstovybėje būtinai pasiteiraukite naujausios informacijos. Kelionių organizatorius neatsako už tai, kad neįsigijęs (negavęs) vizos turistas neišvyksta į kelionę, taip pat už pasienio ir migracijos tarnybų priimtus sprendimus turisto atžvilgiu.

Vizų išdavimo tvarka ir kiti imigracijos reikalavimai ne Lietuvos piliečiams bei asmenims, neturintiems pilietybės, gali būti kitokie. Informaciją apie vizas ir jų gavimo tvarką teikia reikiamos šalies diplomatinės atstovybės ir/ar konsulinės įstaigos. Jeigu Lietuvoje gyvenantys asmenys kitos šalies vizos Lietuvoje įsigyti negali, jie turi kreiptis į artimiausią reikiamos šalies ambasadą.

Vaikų išvykimo į užsienio valstybes tvarka Lietuvoje

Tinkami asmens dokumentai:

  • Vaiko asmens dokumentai, tinkami vykti į užsienio valstybes, yra tik Lietuvos Respublikos pasas ir asmens tapatybės kortelė.
  • Vaiko gimimo liudijimas nėra tinkamas keliauti į užsienį.
  • Norėdami sužinoti, ar keliaujant į užsienio valstybę užtenka turėti asmens tapatybės kortelę, pasirinkite šalį, į kurią vyksite.
  • Vaikų asmens dokumentai galioja trumpesnį laiką (2-5 metus), todėl reikia atkreipti dėmesį į dokumentų galiojimo laiką.

Nepilnamečių keliavimas Šengeno erdvėje

Į Šengeno erdvei priklausančias valstybes nepilnametis gali išvykti vienas, t.y. nelydimas tėvų arba vieno iš tėvų. Jam būtina turėti galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę. Vaikų keliavimas be tėvų yra reguliuojamas ne tik teisės aktų, bet ir tarptautinių vežėjų vidinių nuostatų. Atkreipiame dėmesį, jog atskiri vežėjai (oro linijos ir kt.) gali nusistatyti ir kitokią, griežtesnę tvarką, siekdami užtikrinti nepilnamečių interesus. Jie gali leisti nepilnamečiams vieniems keliauti tik nuo tam tikro amžiaus (pvz. nuo 14 ar 16 metų), reikalauti lydinčio pilnamečio asmens buvimo ar pan. Kiekvienu atveju, jei nepilnametis vyksta vienas, patariame papildomai kreiptis į konkretų vežėją.

Nepilnamečių keliavimas valstybėse, nepriklausančiose Šengeno erdvei

  • Vaikui, laikinai vykstančiam į užsienio valstybę, nepriklausančią Šengeno erdvei, su bent vienu iš tėvų, kito iš tėvų rašytinio sutikimo nereikia.
  • Tėvai turi susitarti tarpusavyje dėl vaiko laikino vykimo į užsienio valstybę.
  • Jei vaiko pavardė nesutampa su vieno iš tėvų, su kuriuo vaikas vyksta, pavarde, Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai gali pareikalauti pateikti vaiko gimimo liudijimą.
  • Vaikui į užsienio valstybę vykstant vienam be lydinčio asmens, reikalingas bent vieno iš tėvų rašytinis notariškai patvirtintas sutikimas. Atkreipiame dėmesį, jog atskiri vežėjai (oro linijos ar kt.) gali nusistatyti ir kitokią, griežtesnę tvarką, siekdami užtikrinti nepilnamečių interesus. Jie gali leisti nepilnamečiams vieniems keliauti tik nuo tam tikro amžiaus (pvz. nuo 14 ar 16 metų), reikalauti lydinčio pilnamečio asmens buvimo ar pan. Kiekvienu atveju, jei nepilnametis vyksta vienas, patariame papildomai kreiptis į konkretų vežėją.
  • Vaikui į užsienio valstybę vykstant su lydinčiu asmeniu, reikalingas bent vieno iš tėvų rašytinis notariškai patvirtintas sutikimas.
  • Vykstant vaikų grupėms į organizuotas keliones ar su sporto, meno, mokslo kolektyvais, kelionės organizatorius sudaro išvykstančių vaikų ir lydinčių asmenų sąrašą, kurį pateikia Lietuvos Respublikos pasienio kontrolės punkto pareigūnams. Vaiko duomenys į sąrašą įtraukiami gavus bent vieno iš vaiko tėvų ar globėjo (rūpintojo) rašytinį notariškai patvirtintą sutikimą.

Vaikų laikiną išvykimą iš Lietuvos į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, reglamentuoja Vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes, nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkos aprašas.

Ši tvarka nėra taikoma, jei nepilnamečio Lietuvos Respublikos piliečio nuolatinė gyvenamoji vieta yra deklaruota užsienio valstybėje, kaip to reikalauja Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nuostatos.

Atmintinė vykstančiajam į kelionę

Keliautojo atmintinėje, kurią gausite prieš kelionę, bus nurodyta visa išvykimo informacija: kelionės vadovo vardas ir pavardė, skrydžio data, skrydžio laikas, oro vežėjas, įskaičiuotas bagažas ir registruoto bagažo už papildomą mokestį įkainiai bei susitikimo vieta su kelionių vadovu. Taip pat keliautojo atmintinėje nurodyta detali informacija, reikalinga ruošiantis į pasirinktą kelionę: atskirų objektų kainos, apranga bei avalynė, kurios gali prireikti kelionės metu, kiti daiktai, kuriuos rekomenduojame pasiimti į kelionę.

Kelionės vadovas, nurodytas keliautojo atmintinėje, gali keistis.

Skrydžio laikas

Vėliausiai dieną prieš skrydį būtinai pasitikslinkite skrydžio laiką. Tikslų skrydžio laiką taip pat galite rasti www.vno.lt/lt/ (skrydžiams iš Vilniaus oro uosto) ar www.kaunas-airport.lt/ (skrydžiams iš Kauno oro uosto).

Visada pasitikslinkite skrydžių laikus. Elektroninio lėktuvo bilieto informacijoje nurodyti orientaciniai laikai. Kai kuriais atvejais (dėl meteorologinių sąlygų, neleidžiančių vykdyti atitinkamo skrydžio, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų, streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklai, ir kt.) net ir lėktuvo biliete nurodytas laikas gali būti pakeistas.

Atkreipiame dėmesį, jog pasikeitus skrydžių tvarkaraščiui kelionės data gali keistis. Pažymėtina, kad skrydžiai šalies viduje (vietiniai skrydžiai) vykdomi reguliariaisiais skrydžiais. Skrydžių laikas bei tvarka (vietiniai skrydžiai gali būti netiesioginiai) gali keistis.

Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad tuo atveju, kai į kelionę turistai vyksta reguliariuoju skrydžiu, išvykimo (ir grįžimo po kelionės) oro uostas iki kelionės pradžios gali būti pakeistas iš Vilniaus oro uosto į Kauno oro uostą ir atvirkščiai. Šią informaciją Jums suteiks Jus aptarnaujantis kelionių pardavimo agentas.

Registracija oro uoste

Kelionės, vykdomos reguliariaisiais reisais

Prašome oro uoste būti ne vėliau kaip 2 val. 30 min. iki skrydžio, kad liktų pakankamai laiko visiems registracijos formalumams sutvarkyti. Oro uoste Jus pasitiks kelionės vadovas arba išlydintis asmuo. Jei vežatės registruojamą bagažą, jį reikia priduoti prie registracijos langelio. Po to praeinate skrydžių saugumo tarnybą (čia tikrinamas Jūsų rankinis bagažas ir asmens dokumentai) ir, jei reikia, pasienio kontrolę, kur tikrinami asmens dokumentai. Informacija apie skrydžių tvarkaraštį bei jo pasikeitimus suteikiama oro uoste arba ją suteikia kelionių pardavimo agentas. Kelionių organizatorius neatsako, jeigu klientas ne dėl kelionių organizatoriaus kaltės pavėluoja arba neatvyksta į oro uostą.

Atkreipiame dėmesį, kad oro vežėjas turi teisę atsisakyti priimti skristi keleivį, jei keleivio protinė ar fizinė būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotikų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems keleiviams, įgulai ar turtui, taip pat kitais aviakompanijos vežimo taisyklėse nurodytais pagrindais. Prašome orlaivyje elgtis atsakingai ir laikytis aviacijos saugos reikalavimų. Įspėjame, jog už elgesio orlaivyje taisyklių pažeidimus įstatymai numato administracinę atsakomybę, o oro vežėjo ar kelionių organizatoriaus patiriamus nuostolius privalo atlyginti žalą padaręs keleivis.

Bagažas

Kiekvienas oro vežėjas savo taisyklėse nustato leidžiamą vežti bagažo svorį ir jo dydį. Prašome prieš kelionę atidžiai su jomis susipažinti.

Jei rankinio bagažo dydis viršija nurodytus svorio ir dydžio išmatavimus, bagažas gabenamas kaip registruotasis bagažas ir taikomas bagažo mokestis. Konkretus bagažo dydis nurodytas atitinkamo oro vežėjo bendrosiose keleivių ir bagažo vežimo sąlygose.

Vežantis daugiau nei leidžiama bagažo, papildomai mokama už kiekvieną viršsvorio kilogramą. Nestandartinio bagažo (banglenčių, nardymo įrangos ir kt.) vežimas gali būti apmokestinamas papildomai (neįtraukiamas į nemokamai leidžiamo vežti bagažo normą). Mokesčių dydžiai priklauso nuo oro vežėjo taisyklių ir skrydžio trukmės.

Nedėkite į registruojamą bagažą, bei į tą bagažą, kurį talpinsite į autobusų ar kitų transporto priemonių bagažo skyrių, lengvai dūžtančių ir vertingų daiktų (pinigų, juvelyrinių dirbinių, vertybinių popierių, kitų vertybių, prekybinių pavyzdžių, komercinių dokumentų, pasų ar kitų asmens dokumentų, vaistų, fotoaparatų, videokamerų ar jų komplektacijos dalių ir kitų elektronikos prietaisų) bei daiktų, kurių gali prireikti kelionės metu (vaistų, kūdikių reikmenų ir kt.)! Atkreipiame Jūsų dėmesį, jog oro vežėjo ar žemės transporto vežėjo atsakomybė bagažo dingimo, sugadinimo ar vėlavimo atveju yra ribojama. Apie registruotame bagaže vežamus pavojingus daiktus (ginklus ar kt.) būtina informuoti skrydžių saugumo tarnybos pareigūnus. Registruotame bagaže draudžiama vežti elektronines cigaretes. Rankiniame bagaže griežtai draudžiama turėti pavojų keliančių daiktų (žirklių, užlenkiamų ar kitokių peilių, manikiūrui ar kosmetikai skirtų priemonių). Draudžiamų bagaže vežti daiktų sąrašą nustato kiekvieno oro vežėjo taisyklės, informacijos apie tai taip pat galite rasti ir turistams įteikiamose pagrindinėse keleivių ir bagažo vežimo užsakomaisiais skrydžiais sąlygose.

Nuo 2006 m. lapkričio 6 d. visuose ES ir Norvegijos, Islandijos bei Šveicarijos oro uostuose įsigaliojo taisyklės, kuriose ribojamas pro saugumo patikros vietas įsinešamo skysčio kiekis. Taisyklės taikomos visiems keleiviams, vykstantiems iš ES oro uostų į visus paskirties oro uostus. Rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 mililitrų, induose. Šiuos indus turite įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro, maišelį; vienas maišelis – vienam keleiviui. Išsamią informaciją apie naujausias saugos taisykles galite rasti Tarptautinio Vilniaus oro uosto svetainėje internete www.vilnius-airport.lt/lt/informacija-keleiviams/taisykles/registracija/.

Jeigu kelionės metu bagažas dingsta, vėluoja arba yra sugadinamas, atskridus reikia nedelsiant apie tai pranešti oro uosto bagažo tvarkymo tarnybai bei užpildyti bagažo nesklandumų aktą (angl. Property irregularity report). Rekomenduojame visada įsigyti bagažo draudimą.

Skrydžio bilietų kaina ir keleivio duomenų keitimas

Jeigu turistas pageidauja perleisti skrydžio bilietą kitam asmeniui, tai gali būti padaryta tik tuo atveju, jeigu tokią galimybę numato konkretaus oro vežėjo taisyklės. Už keleivio duomenų (vardo, pavardės ir kt.) keitimą keleivis tokiu atveju privalo sumokėti oro vežėjo nustatyto dydžio mokestį. Daugiau informacijos galite rasti konkretaus oro vežėjo interneto puslapyje.

Sąlygos vaikams

Užsakydami kelionę, privalote pateikti ne tik vaiko pavardę, bet ir tikslią gimimo datą. 2 metų vaikui, kaip ir suaugusiajam, priklauso vieta ir nemokamai registruojamo bagažo norma.

Oro vežėjo atsakomybė

Oro vežėjo atsakomybė nustatoma Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., 1955 m. Hagos Protokolo apie Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., pakeitimą, 1999 m. gegužės 28 d. Monrealio Konvencijos dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oru taisyklių suvienodinimo ir 2002 m. gegužės 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 889/2002, iš dalies pakeičiančio Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2027 dėl oro vežėjo atsakomybės nelaimingų atsitikimų atveju ir 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 261/2004, nustatančio bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, nustatyta tvarka.

Prireikus vežėjas be įspėjimo gali pasinaudoti atsarginiais vežėjais ar orlaiviais, pakeisti orlaivio tipą, taip pat pakeisti ir/ar praleisti nurodytas sustojimo vietas arba atlikti papildomus tarpinius nusileidimus.

Jeigu bagažas dingsta, vėluoja arba yra sugadinamas, keleivis atitinkamai aviakompanijai privalo raštu pateikti pareiškimą dėl įvykio.

Pareiškimas dėl žalos registruotam bagažui turi būti pateiktas vežėjui iškart po to, kai keleivis sužinojo apie žalą, bet ne vėliau kaip per septynias (7) dienas po bagažo atsiėmimo. Jei keleivis nori pateikti pretenziją ar ieškinį dėl registruoto bagažo vėlavimo, jis privalo pranešti apie tai vežėjui per dvidešimt vieną (21) dieną nuo bagažo pristatymo. Kiekvienas toks pranešimas turi būti pateiktas raštu.

Privažiavimas prie viešbučio

Atkreipiame dėmesį, kad dėl kai kurių viešbučių lokacijos (viešbutis ant stataus kalno, senamiestyje ir pan.) autobusai ne visada gali privažiuoti prie visų mūsų siūlomų viešbučių ar apartamentų. Tokiu atveju turistai atvežami/paimami iki tam tikros vietos ir kelis šimtus metrų iki/nuo apgyvendinimo vietos gali tekti eiti pėsčiomis.

Ekskursijos ir mokami objektai

Dažnai ekskursijose užsienio šalyse yra numatomas minimalus keliautojų skaičius. Nesusirinkus minimaliam turistų skaičiui, ekskursijos kaina vienam asmeniui gali kisti arba išvyka gali būti atšaukta.

Mokami objektai bei ekskursijos pažymėti (*), kiekvienos kelionės aprašyme nurodyta apytikslė įėjimų į mokamus objektus, vietinio transporto bilietų kainų bendra suma. Ši suma gali keistis, nes nuo kelionės aprašymo momento iki kelionės pradžios mokamų objektų kainos bei valiutų kursai gali pasikeisti. Už mokamus objektus turistas moka vietoje, vietos valiuta. Jei mokamas objektas programoje nėra pažymėtas (*), tai reiškia, kad nebus einama į objekto vidų.

Papildomai mokamos ekskursijos pažymėtos (*). Lankomi mokami objektai neįskaičiuoti į ekskursijų kainą.

Kai kuriuose miestuose ar mokamuose lankytinuose objektuose ekskursijos užsienio šalių gidai vesti negali, tokiu atveju ekskursijas veda vietiniai gidai (rusų arba anglų kalba) už papildomą mokestį.

INFORMACIJA APIE VIEŠBUČIUS

Bendra informacija

Nei pasaulio mastu, nei Europos Sąjungoje nėra bendros apgyvendinimo įstaigų klasifikavimo sistemos ar standarto. Kiekvienoje šalyje viešbučiai ir kitos apgyvendinimo įstaigos klasifikuojamos pagal tos valstybės nustatytus kriterijus, o jų klasifikaciją atlieka valstybinės, vietos ar kitos kompetentingos institucijos. Viešbučio kategorija priklauso nuo jo būklės, teritorijos dydžio, kambarių dydžio ir jų įrengimo, aptarnavimo lygio, teikiamų paslaugų kiekio bei kokybės ir kt. Kiekvienoje šalyje kategorijai keliami reikalavimai ir jų interpretavimas gali skirtis. Ne visose šalyse yra oficialios kategorizavimo sistemos, ne visur kategorizavimas privalomas. Kadangi, priklausomai nuo šalies, egzistuoja skirtingi vienodų viešbučių kategorijų standartai, kiekvienoje valstybėje kategorijų reikalavimai ir jų interpretavimas gali skirtis. Vienos kategorijos viešbučiai gali skirtis ne tik skirtingose, bet ir toje pačioje šalyje.

Pateikiamuose kelionių aprašymuose nurodyta viešbučių, kuriuose gyvenama kelionės metu, tos šalies oficiali kategorija pagal informacijos ruošimo metu gautą naujausią informaciją iš viešbučių.

Jei kelionės metu yra daugiau nei 1 nakvynė viešbutyje, viešbučių, kuriuose apgyvendinama grupė, kategorija gali skirtis (t.y. tos pačios kelionės metu gali būti skirtingų kategorijų viešbučiai). Vienos turistų grupės nariai kelionės metu taip pat gali būti paskirstyti ir apgyvendinti keliuose skirtinguose viešbučiuose, jeigu apgyvendinti tame pačiame viešbutyje nėra galimybės. Turistai viešbučio administracijos nustatyta tvarka gali būti apgyvendinti skirtingo tipo viešbučio kambariuose. Kai kuriuose mažaaukščiuose viešbučiuose gali nebūti lifto.

Apgyvendinimas

Viešbučiuose gali būti vienviečiai, dviviečiai kambariai, apartamentai (viešbučio numeris, kuriame yra atskiros svetainės ir miegamojo dalys, gali būti įrengta virtuvėlė) ir kt.

Standartiniame dviviečiame viešbučio kambaryje, priklausomai nuo viešbučio interjero, gali būti viena dvigulė arba dvi atskiros lovos. Turint specialių pageidavimų dėl lovos tipo, prašome prieš užsisakydami kelionę, apie šiuos pageidavimus informuoti kelionių pardavimo agentą, jei užsakymą darote internetu – teisingai pasirinkite jums tinkamą lovos tipo variantą.

Įprastai viešbučiuose nebūna triviečių kambarių arba jų skaičius yra labai ribotas. Užsakius vietą trečiajam asmeniui, dviviečiame kambaryje šalia vienos dvigulės arba dviejų atskirų lovų yra pastatoma papildoma (sulankstomoji) lova, sofa arba sulankstomas fotelis (šios sąlygos taikomos net jei viešbučio kambario tipas nurodomas kaip trivietis).

Tuo atveju, jei neįmanoma užsakyti triviečio/dviviečio su pristatoma lova kambario arba viešbutis tokių neturi – vienas iš trijų asmenų gali būti apgyvendinamas vienviečiame kambaryje.

Viešbučiuose draudžiama laikyti maistą kambaryje, mini bare ar šaldytuve.

Viešbučio administracija savo nuožiūra apgyvendina poilsiautojus atvykimo dieną laisvuose užsakyto tipo kambariuose. Prašymai gyventi konkrečiame viešbučio aukšte, kaimyniniuose kambariuose ir pan. laikomi papildomais turisto pageidavimais, kurie neįpareigoja kelionių organizatoriaus ir viešbučio. Jie yra tenkinami tik esant galimybei.

Kelionės aprašyme kartais būna pateikti pavyzdiniai apgyvendinimo objektai būsimos kelionės metu. Tikslių viešbučių pavadinimų, kuriuose turistas bus apgyvendinamas kelionės metu, galite sužinoti pas kelionių pardavimo agentą ne anksčiau nei likus 7 dienoms iki kelionės išvykimo.
Kambaryje esantis oro kondicionierius gali būti nuomojamas už papildomą mokestį.

Vienas turistas

Keliaujant vienam yra taikoma vienviečio kambario priemoka. Konkretus priemokos dydis nurodytas prie programos aprašymo arba pateikiamas pagal užklausimą.

Kai kuriose kelionėse (pvz. žygiuose), jei turistas vyksta vienas ir neperka vienviečio kambario, jis apgyvendinamas su kitais grupės turistais dviviečiame arba dviviečiame su pristatoma lova kambaryje. Įsigijęs tokią kelionę vienas ir neužsisakęs vienviečio kambario, turistas sutinka, kad kelionės metu jis bus apgyvendintas viename kambaryje su bet kuriuo kitu (kitais) tos pačios lyties grupės turistu (-ais) dviviečiame arba dviviečiame su pristatoma lova kambaryje.

Apie tai, ar konkrečioje kelionėje yra galimybė gyventi su kažkuo iš kitų grupės turistų dviviečiame kambaryje keliaujant vienam ir nemokant priemokos už vienvietį kambarį, informuojama kelionės programos aprašyme.

Vienviečiai kambariai gali būti mažesni už standartinius dviviečius. Pagal viešbučiuose įprastą praktiką, turistas, sumokėjęs vienviečio kambario kainą, kartais apgyvendinamas dviviečiame kambaryje, tačiau tai nereiškia, kad kambaryje bus apgyvendintas antras asmuo.

Viešbučio para

Atvykimo dieną viešbučio paros pradžia yra 14–18 val., išvykimo dieną viešbučio paros pabaiga yra 10–12 val. Paskutinę kelionės dieną iš viešbučio kambario su bagažu reikia išvykti iki 10–12 val. Apie tikslias išsiregistravimo iš viešbučio sąlygas Jus informuos viešbučio administracija arba kelionės vadovas. Ši taisyklė galioja ir tada, kai išskridimo laikas yra naktį, net po 24 val. Atlaisvinus kambarį, bagažą galima palikti viešbučio bagažo saugojimo kameroje arba tam skirtame kambaryje. Esant galimybei, viešbučio administracija gali svečius apgyvendinti anksčiau arba pratęsti išvykimo iš kambario laiką. Už tai turistas paprastai turi sumokėti viešbučio administracijos nustatytą papildomą mokestį.

Maitinimas viešbučiuose

Konkrečią maitinimo paslaugų teikimo tvarką, laiką, kada ir kur galima gauti atitinkamą maitinimą, patiekalų ir gėrimų pasirinkimo įvairovę nustato viešbučio administracija priklausomai nuo šalies specifikos, viešbučio kategorijos ir kt. Įprastai viešbučio kambariuose, kuriuose nėra virtuvėlės, draudžiama laikyti ir gaminti maistą.

Kelionių metu į kainą įskaičiuoti pusryčiai viešbučiuose. Galimi pusryčių tipai: „kontinentiniai pusryčiai“ – kava arba arbata, bandelė, sviestas, džemas arba „pagerinti kontinentiniai pusryčiai“ – kava arba arbata, bandelė, sviestas, džemas, sūris, dešra arba kumpis. Daugumoje viešbučių pusryčiams patiekiamos sultys, vanduo. Kontinentiniai pusryčiai populiarūs Italijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje.

Jei į kelionės kainą įskaičiuoti pietūs ar vakarienės, jie gali būti patiekiami viešbučių ar vietiniuose restoranuose. Maistas patiekiamas nustatytomis valandomis viešbučio restorane. Esant ankstyvam išvykimui iš viešbučio ar vėlyvam atvykimui į viešbutį gali būti pateikiamas pusryčių paketas/šalta vakarienė.

Dažnas maitinimo tipas – „švediškas stalas“ (savitarna arba „švedišką stalą“ aptarnauja viešbučio personalas). Kartais gali tekti pasirinkti vieną pagrindinį patiekalą iš kelių pasiūlytų.

Viešbučio seifas

Pagal daugelio šalių teisinę sistemą, viešbutis neatsako už kambaryje paliktus vertingus daiktus. Patariame visuomet išsinuomoti viešbučio seifą ir laikyti jame pasą, pinigus ir kitus vertingus daiktus. Kambaryje paliekamus vertingesnius daiktus taip pat rekomenduojame laikyti rakinamuose lagaminuose ar kelioniniuose krepšiuose.

Vanduo

Nerekomenduojama gerti vandens iš čiaupo. Bakterijomis užterštas ar stipriai chloruotas vanduo gali pakenkti sveikatai ir sukelti žarnyno ligas.

Elektros srovė

Pietų šalių viešbučiuose pasitaiko elektros srovės tiekimo sutrikimų. Ne visur vienoda elektros srovės įtampa (125 V arba 220 V), todėl visada atkreipkite dėmesį į instrukciją voniose. Kai kuriuose viešbučiuose elektros lizdai yra kitokios formos nei Lietuvoje, todėl, naudojantis savais elektros prietaisais, reikia turėti „tarpininką“. Kartais viešbučiuose tokį prietaisą galima išsinuomoti. Įsigiję „tarpininką“ prieš išvažiuodami, nesusidursite su galimais nepatogumais.

Išorinė baterija mobiliesiems telefonams

Kelionės metu planuojantiems fotografuoti ar filmuoti mobiliuoju telefonu, rekomenduojama iš anksto pasirūpinti išorine baterija.

Pažintinės kelionės su vaikais

Daugelis pažintinių kelionių, ypač į tolimus kraštus, nėra pritaikytos kelionei su vaikais, jaunesniais nei 12 m. Norime, kad atostogos atneštų tik geriausius įspūdžius visiems į ją vykstantiems, todėl, jei turite abejonių, prieš užsakydami pažintinę kelionę su mažamečiais vaikais, būtinai pasitarkite su Makaliaus kelionių ekspertais. Padėsime išsirinkti Jūsų šeimai tinkamiausią kelionės variantą.

KITA SVARBI INFORMACIJA

Prašome atkreipti dėmesį, kad pažintinės kelionės lėktuvu yra organizuojamos įvairiu metų laiku, visuomet prašome prieš įsigyjant kelionę ir sprendžiant dėl jos krypties savarankiškai pasidomėti pasirinktos šalies vidutine to laikotarpio, kuomet planuojama kelionė, temperatūra, klimato ypatybėmis, augmenija ir kitomis Jums kaip turistui svarbiomis, tačiau nuo kelionių organizatoriaus nepriklausančiomis aplinkybėmis. Tai leis Jums pasirinkti labiausiai Jūsų lūkesčius atitinkančią ir tenkinančią pažintinę kelionę lėktuvu.

Atkreipiame dėmesį, kad šalyse į kurias organizuojame pažintines keliones lėktuvu klimatas, gyvūnija, augmenija ir kiti veiksniai gali skirtis nuo esančios Lietuvoje, rekomenduojame visuomet būti pasirūpinus tinkamomis apsaugos ir kitomis Jums būtinomis ir reikalingomis priemonėmis, viešint kitoje šalyje.

Organizuodami keliones stengiamės rasti optimalų gero oro tikimybės, kainos, galimybės pamatyti vienas ar kitas lankytinas vietas ar objektus santykį, tačiau negalime įtakoti oro ar nuo trečiųjų asmenų priklausančių aplinkybių. Lietaus/sausasis sezonas (jo pradžia ar pabaiga konkrečiais metais), augalų žydėjimas, sniego kiekis, šalyje vykstančių švenčių renginiai konkrečios kelionės metu ar pan. nėra dalykai, už kuriuos atsako kelionės organizatorius.

Sveikata, skiepai

Prieš vykstant į egzotiškas šalis patariama pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktinio skiepijimosi nuo užkrečiamųjų ligų. Skiepais rūpinasi ir už juos moka pats turistas. Papildomos informacijos apie skiepus, taip pat rekomendacijas dėl užkrečiamųjų ligų profilaktikos keliaujantiems į užsienio šalis, galite gauti http://www.who.int/countries/en/ arba paskambinę į „Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centrą“ tel. (8 5) 230 0125, taip pat šios įstaigos interneto svetainėje www.ulac.lt, kurioje galite rasti ir rekomendacijas dėl užkrečiamųjų ligų profilaktikos keliaujantiems į užsienio šalis.

Taip pat patariame pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktikos priemonių, padedančių užsienio šalyse išvengti virškinamojo trakto negalavimų, susijusių su neįprastu maistu, kitokiais mitybos įpročiais.

Turistas, turintis tam tikrų sveikatos sutrikimų, vykdamas į kelionę prisiima atsakomybę už savo sveikatą ir privalo pasirūpinti vartojamais medikamentais bei kitomis reikalingomis priemonėmis. Jeigu turistui dėl sveikatos būklės reikalingos specialios paslaugos ar sąlygos, turistas privalo apie tai iš anksto informuoti savo kelionių agentą ar kelionių organizatorių. Specialios paslaugos gali būti teikiamos tik esant tokiai galimybei. Ligos ar nelaimingo atsitikimo atveju kreipkitės į artimiausią medicinos punktą, ligoninę arba išsikvieskite gydytoją per viešbučio administratorių, būtinai informuokite kelionės vadovą.

Europos sveikatos draudimo kortelė (toliau – ESDK) galioja ir reikalinga laikinai vykstant į Europos Sąjungos šalis, Norvegiją, Islandiją, Lichtenšteiną bei Šveicariją (toliau – ES šalys). Europos sveikatos draudimo kortelė nėra kelionės draudimo alternatyva. ESDK patvirtina, kad asmuo apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu ir turi teisę ES šalyje gauti būtinosios medicinos pagalbos paslaugas, kompensuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų. Privalomojo sveikatos draudimo lėšomis kompensuojamos sveikatos priežiūros paslaugos ES šalyse teikiamos pagal tose šalyse galiojančią valstybinės sveikatos apsaugos sistemos tvarką, tai reiškia, kad Lietuvos Respublikoje privalomuoju sveikatos draudimu apdrausti asmenys turi teisę gauti tas pačias paslaugas už tokią pat kainą, kaip ir ES šalies, kurioje lankosi, gyventojai. Tam, kad galėtų pasinaudoti šia teise, laikinai vykdamas į kitą ES šalį, asmuo privalo turėti ESDK, kurią, kreipdamasis į gydymo įstaigą dėl būtinosios medicinos pagalbos, kartu su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu turi pateikti įstaigos registratūroje ar ligoninės priimamajame. Daugiau informacijos galite rasti internete adresu: www.ktlk.lt/gyventojams/europos-sveikatos-draudimo-kortele/. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad privačiose medicinos įstaigose dažniausiai nėra galimybės pasinaudoti ESDK.

Medicininių išlaidų draudimas

Vykstant į kelionę rekomenduojame įsigyti medicininių išlaidų draudimą, garantuojantį būtinos medicininės pagalbos užsienyje ir papildomų išlaidų, susidariusių dėl draudiminio įvykio, apmokėjimą. Tokį draudimą galite įsigyti per kelionių pardavimo agentą arba draudimo bendrovių atstovybėse.

Atidžiai perskaitykite visą informaciją, pateiktą draudimo polise. Išlaidų kompensavimo tvarka ir dokumentai, kuriuos reikalaujama pateikti prašant kompensuoti patirtas išlaidas ar gauti kitokią draudimo išmoką, įvairiose draudimo bendrovėse gali skirtis. Ne visos užsienio šalių medicinos įstaigos dirba su draudimo kompanijomis, todėl gali tekti sumokėti už jų suteiktas gydymo paslaugas vietoje, net jei ir turite medicininių išlaidų draudimą. Reikalaukite iš gydytojo tokių dokumentų: pažymos, kurioje būtų nurodyta diagnozė; gydymo išlaidų sąskaitos, patvirtintos gydytojo parašu ir spaudu, taip pat reikės vaistų receptų ir išrašytų vaistų pirkimo kvitų. Už gydymą ligoninėje, greitosios pagalbos paslaugas pagal draudimo polise nustatytas sąlygas sumokės draudimo bendrovė, jei laiku kreipsitės į draudimo bendrovės atstovą (adresai būna nurodyti polise), kuris įgaliotas pasirūpinti gydymu ir atsiskaitymu už jį, ir laikysitės visų Jūsų draudimo polise nurodytų procedūros reikalavimų.

Draudimo bendrovės nekompensuoja išlaidų, susijusių su grįžimu (po ligos) į gyvenamąją vietą ar prisijungimu prie grupės kelionės tęsimui, išskyrus tuos atvejus, kada gydytojas nurodo, kad ligoniui būtinas transportavimas į gyvenamąją vietą.

Įsigydami medicininių išlaidų draudimą per kelionių pardavimo agentus arba draudimo bendrovių atstovybėse, prašykite, kad darbuotojai parodytų, kur draudimo polise nurodytas kontaktinis tel. numeris, kuriuo turėtumėte skambinti nelaimės atveju ir užregistruoti įvykį.

Neįvykusios kelionės rizikos draudimas

Užsisakant kelionę rekomenduotina apsidrausti neįvykusios kelionės rizikos draudimu, kuris sudaro galimybę išvengti nuostolių, jei kelionė neįvyksta dėl priežasčių, susijusių su pačiu keliaujančiuoju. Neįvykusios kelionės draudimas apima visas pagrindines rizikas, dėl kurių gali neįvykti kelionė – paties asmens ar artimų jo šeimos narių liga ar mirtis, eismo įvykis vykstant į kelionę, dėl kelionės dieną ar prieš pat ją prarasto turto ir t.t.

Neįvykusios kelionės draudimu gali draustis tik vienas iš keliaujančiųjų asmenų arba visi kartu keliaujantys turistai. Šiuo draudimu galima apsidrausti tiek atskirai, tiek kartu su įprastu medicininių išlaidų draudimu.

Daugiau informacijos apie neįvykusios kelionės rizikos draudimo sąlygas teiraukitės kelionių pardavimo agento arba draudimo kompanijose.

COVID-19 rizikų draudimas

Taip pat rekomenduojame pasirūpinti ir covid rizikų draudimu. Daugiau informacijos apie Makaliaus partnerių BTA (Vienna Insurance Group) siūlomas draudimo rūšis:

Į įprastą sveikatos draudimą įprastai įeina tik medicininių išlaidų draudimas. Už papildomą mokestį galite pasirinkti papildomas rizikas apimantį draudimo paketą: medicininių išlaidų draudimas + nelaimingų atsitikimų draudimas + civilinės atsakomybės + bagažo draudimas arba medicininių išlaidų draudimas + nelaimingų atsitikimų draudimas.

Įsigijus įprastą medicininių išlaidų draudimą, kompensuojamos apdraustojo išlaidos, susijusios su COVID-19, tik stacionarinėje sveikatos priežiūros įstaigoje (ligoninėje), kai šių išlaidų neatlygina trečiasis asmuo arba jos atlyginamos tik iš dalies. Saviizoliacijos, maitinimo ar kitos išlaidos nekompensuojamos. Tačiau atsižvelgiant į vis didėjantį žmonių norą pažinti pasaulį, bet vis dar keliaujantį COVID-19 virusą, Makaliaus draugai BTA draudimo bendrovė siūlo kelionių draudimą, įtraukiant papildomas COVID–19 rizikas.

Šį draudimą galite įsigyti ČIA.

Kelionės nutraukimo draudimas (kelionės metu susirgus COVID-19)

Ši COVID–19 rizika į draudimo sutartį gali būti įtraukta papildomai, draudžiantis įprastuoju kelionių draudimu. Draudimo apsauga COVID–19 ligos atveju galioja tik jei draudimo sutartis sudaryta apdraustajam esant Lietuvos Respublikoje. Norint įtraukti šią riziką, taikomas papildomas mokestis – 9 EUR asmeniui.

Kelionės metu draudimo apsauga galioja, jei grįžtant į Lietuvos Respubliką apdraustasis turi būti saviizoliacijoje arba, grįžtant į Lietuvos Respubliką, apdraustajam neleidžiama įlipti į Vežėjo transporto priemonę dėl jam nustatyto teigiamo COVID–19 testo rezultato. Tokiu atveju apdraustajam bus kompensuotos jo patirtos išlaidos (neviršijančios 75 EUR už naktį ir ne daugiau kaip už 10 naktų) už apgyvendinimą viešbutyje dėl jam privalomos saviizoliacijos. Kelionės į Lietuvos Respubliką išlaidos kompensuojamos kaip nurodyta Taisyklių 34.1 punkte (lėktuvo ekonominis bilietas).

Trumpai:
Draudiminė suma – 1000 EUR (10 nakvynių x 75 EUR saviizoliacijai, 250 EUR grįžimui į Lietuvą)
Kompensuojamos 10 dienų būtinosios saviizoliacijos išlaidos viešbutyje (75 EUR para)
Kompensuojamas bilietų datos keitimas ar naujo bilieto įsigijimas (iki 250 EUR)

Suplanuotos kelionės atšaukimo draudimas (susirgus COVID-19 ar kita liga iki kelionės pradžios)

BTA draudimo bendrovė, siekiant kaip įmanoma labiau apsaugoti keliautojus nuo nepatogumų, iškilusių dėl COVID–19 viruso, suplanuotos kelionės atšaukimo draudimo dėka papildomai saugos jei:

Prieš kelionę apdraustajam ar su juo keliaujančiam šeimos nariui patvirtinta COVID–19 liga, teigiamas testas, darytas ne anksčiau negu 72 val. iki skrydžio datos (šeimos nariai – sutuoktinis/sutuoktinė ar kartu gyvenantys, bendro ūkio siejami, nesusituokę asmenys, nepilnamečiai vaikai/įvaikiai iki 18 metų amžiaus, tėvai).
*Šis draudimas negalioja, jei asmuo, privalo izoliuotis dėl kontakto su sergančiu žmogumi (asmuo privalo izoliuotis, tačiau neserga).
**Jei kartu į kelionę vyksta ne šeimos nariai/ne vienas namų ūkis (pavyzdžiui, draugai), susirgus vienam keliaujančiam asmeniui, kompensaciją už kelionę gauna tik susirgęs asmuo.

Šis draudimas taip pat įtraukia rizikas, kaip:
Staigi, sunki liga/traumos, diagnozuotos/įvykusios iki numatytos kelionės dienos.
Apdraustojo nepilnamečių vaikų/įvaikių sunkus, staigus sveikatos sutrikimas/traumos, kai reikalinga apdraustojo globa.
Apdraustosios nėštumo komplikacijos
Apdraustojo šeimos nario mirtis
Žala apdraustojo turtui
SVARBU. Draudimą galima įsigyti likus ne mažiau nei 10 dienų iki kelionės pradžios datos. Draudimo liudijimo įmoka ~4 % nuo kelionės kainos (maksimali galima draudimo suma asmeniui – 1000 EUR). Besąlyginė išskaita – 10% nuo grąžintinos sumos.

Daugiau informacijos rasite čia: Suplanuotos kelionės atšaukimo draudimas.

Jei norite įsigyti kažkurį iš šių kelionių draudimo pasiūlymų, įtraukiant papildomas rizikas, kreipkitės į mūsų kelionių ekspertus el. paštu labas@makalius.lt.

Naujausią informaciją dėl COVID-19 rizikų draudimo galite rasti: https://www.makalius.lt/bta-kelioniu-draudimo-salygos-del-covid-19-rizikos/

Bagažo draudimas

Kelionės metu kelionių organizatoriaus ir jo partnerių atstovai deda visas pastangas turistų daiktų saugumui užtikrinti (transporto priemonės visada užrakinamos, jose dažniausiai lieka vairuotojas, stovėjimui parenkamos saugios aikštelės ir kt.). Vis dėlto, keliaujant, ypač į pietų šalis, gali pasitaikyti vagysčių net ir iš užrakintų autobusų. Dėl šios priežasties vykstant į kelionę rekomenduojame įsigyti bagažo draudimą, kuris, priklausomai nuo konkrečios draudimo bendrovės siūlomų draudimo sąlygų, gali apimti tokias rizikas kaip daiktų vagystės, praradimas, sunaikinimas ar sugadinimas kelionės metu. Ypatingai rekomenduojame įsigyti šį draudimą, jeigu į kelionę vežatės didesnės vertės daiktus (papuošalus, fotoaparatus ar vaizdo kameras, kompiuterius bei kitą techniką, prabangos prekes ir kit.).

Bagažas

Kiekvienas turistas turi teisę vežtis vieną bagažo vienetą, kuris pažintinės kelionės autobusu metu yra talpinamas į transporto priemonės bagažo skyrių, ir rankinį bagažą, kuris turisto yra pasiimamas į transporto priemonės vidų ir laikomas pagal vežėjo nustatytas taisykles. Ba gažas, kuris yra vežamas transporto priemonės bagažo skyriuje, kelionės į priekį ir atgal metu vairuotojo yra patalpinamas transporto priemonės bagažo skyriuje. Klientas atsiimdamas bagažo vienetą yra atsakingas už tai, kad atsiimtų tik jam priklausantį bagažo vienetą. Rekomenduojame visuomet atsiimant bagažą atidžiai jį apžiūrėti ir atsiimti jį tik įsitikinus, kad jis yra Jūsų. Jei turistas atsiima ne savo bagažo vienetą ir pastebi tai vėliau, prašome kuo greičiau apie tai informuoti kelionės vadovą. Kelionių organizatorius neatsako už tai, jei turistai sumaišo savo bagažo vienetus. Tokiu atveju betarpiškai rūpinamės savo turistais, siekdami padėti grąžinti sumaišytus bagažo vienetus. Už vežamo rankinio bagažo saugumą atsako pats turistas. Visuomet rekomenduojame būti įsigijus bagažo draudimą.

Jūsų bagaže, kuris vežamas transporto priemonės bagažo skyriuje, neturi būti dūžtančių, greitai gendančių daiktų ar vertingų daiktų, pavyzdžiui, pinigų, raktų, taip pat vaistų, medicininių dokumentų, akinių, akinių nuo saulės, fotoaparatų, vaizdo kamerų ir kitų vertingų elektronikos ar technikos prietaisų bei jų priedų, kompiuterių, asmeninių elektroninių prietaisų, telefonų, mobiliųjų telefonų, elektroninių prietaisų baterijų pakroviklių, juvelyrinių dirbinių, tauriųjų metalų, brangiųjų ir pusbrangių akmenų, muzikos instrumentų, vertybinių popierių ar kitų vertingų daiktų, vertingų meno ar dailės kūrinių, verslo dokumentų, pasų ar kitų asmens tapatybės dokumentų arba pavyzdžių. Kelionių organizatorius ir jo pasitelkti vežimo paslaugas teikiantys tretieji asmenys neatsako už šių daiktų sugadinimą ar dingimą, jei turistas nepaisydamas šio įspėjimo, minėtus daiktus veža bagaže, kuris yra talpinamas bagažo skyriuje.

Pretenzijos

Jeigu Jūs manote, kad kelionės sutartyje nurodytos paslaugos nesuteikiamos arba suteikiamos netinkamai, pretenzijos turi būti pareiškiamos kelionės vadovui/kelionių organizatoriui kelionės metu (jam nesiėmus pretenzijų spręsti, turi būti pateikiamos vietoje raštu), nes vietoje galima greičiausiai išspręsti ir pašalinti iškilusius nesklandumus. Jeigu pretenzijos pareiškiamos kelionei pasibaigus, laiko išspręsti problemai jau nebebus. Jeigu kelionės metu nesklandumai neišsprendžiami, pretenzijas kelionių organizatoriui galima pareikšti raštu per 14 dienų nuo kelionės pabaigos. Kartu su pretenzija pateikite kelionės dokumentų ir turizmo paslaugų teikimo sutarties kopijas. Pareiškimus prašome siųsti el. paštu labas@makalius.lt
Kelionių organizatorius neprisiima atsakomybės dėl force majeure aplinkybių, kurių kelionės metu nebuvo galima išvengti. Pretenzijos nepriimamos dėl paslaugų, neįtrauktų į konkrečios kelionės aprašymą.

Ginčai sprendžiami derybų keliu, o nepavykus susitarti, – Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.

Jeigu, kilus teisminiam ginčui, prieš paskelbiant teismo sprendimą, turistas apie skundą ar konfliktą praneša žiniasklaidai, o teismo sprendimas įrodys, kad turisto pretenzijos visiškai arba iš dalies neteisingos, kelionių organizatorius pasilieka teisę Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka reikalauti iš turisto piniginės nuostolių kompensacijos.

Apie pamirštus kelionėje daiktus prašome skubiai pranešti iš karto po kelionės. Turistui gali tekti padengti telefono ar kitų paslaugų išlaidas, susijusias su daiktų ieškojimu, nepriklausomai nuo to, ar pavyko surasti dingusius daiktus.

Nuorodos

Svarbios informacijos apie šalį, į kurią ketinate vykti, taip pat galite rasti Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėje www.urm.lt.

Papildomos informacijos apie išvykimo į užsienį sąlygas galite gauti paskambinę į Valstybės sienos apsaugos tarnybą (prie LR vidaus reikalų ministerijos) tel. 8 5 2719305 (www.pasienis.lt).

Svarbią informaciją apie skrydį lėktuvu rasite turizmo paslaugų teikimo sutarties priede „Standartinės informacijos teikimo forma“.

Mūsų rekvizitai

UAB “TravelDeals LT”
Įmonės kodas: 302583106
PVM mok. kodas: LT100005943011
Ukmergės 124, LT-08100 Vilnius

Tel. Nr.: 863996444
El. paštas: labas@makalius.lt

www.makalius.lt

Duomenys apie įmonę kaupiami ir saugomi Valstybės įmonės Registrų centro Juridinių asmenų registre.

Prašome užpildyti privalomus laukus!
Jūsų žinutė sėkmingai išsiųsta!
Nepavyko išsiųsti žinutės, patikrinkite laukelius.
Galite susisiekti el. paštu: labas@makalius.lt